Buskerud

Velkommen til Barnekreftforeningen Buskerudtil toppen

Barnekreftforeningen er en landsdekkende foreldredrevet, frivillig organisasjon. Alle medlemmer har eller har hatt barn med kreft.

Foreningen er for hele familien, det vil si at både det syke barnet, søsken og foreldre inkluderes. Noen av de syke barna er blitt friske, noen er under behandling, mens andre har vi mistet. Totalt finnes det 14 tilsvarende fylkesforeninger i landet, samt ett hovedstyre. Alt arbeidet gjøres på frivillig, ulønnet basis.

Barnekreftforeningen ble stiftet i 1982 av foreldre til kreftsyke barn. Vi samarbeider med Kreftforeningen.

Barnekreftforeningens formål er å bedre barnas behandlingstilbud, tilrettelegge forholdene for foreldre og familien, samarbeide med sykehusene samt drive informasjonsvirksomhet.

Barnekreftforeningen Buskerud arrangerer ulike aktiviteter for medlemsfamiliene, vi har kontakt med Sykehuset Buskerud og med den enkelte medlemsfamilie om ønskelig. Det kan være godt å ha noen å snakke med som har opplevd det samme hvis barnet ditt får en såpass alvorlig diagnose som kreft.

Barnekreftforeningen driver ikke med telefoninnsamling eller lignende virksomhet, men baserer vår virksomhet på gaver og medlemskontingent. Man kan tegne seg som støttemedlem eller bedriftsmedlem, eller man kan velge å gi sin støtte som en gave. Alle midler går direkte til medlemmene i form av ulike trivselstiltak på eller utenfor sykehus. Barnekreftforeningen er medlem av Innsamlingskontrollen.

Ønsker du kontakt med oss? Ring gjerne på tlf 02099, velg Buskerud eller ring en av oss i styret. Du kan også ta kontakt på