Hordaland, Sogn og Fjordane

Velkommen til Barnekreftforeningen Hordaland, Sogn og Fjordanetil toppen

Vi er der for våre barn

Barnekreftforeningen ble stiftet i 1982 av foreldre til kreftsyke barn. Tidligere het vi Støtteforeningen for Kreftsyke barn. Vi skiftet navn i 2013, men opprettholder de samme verdier som vi alltid har hatt.

Barnekreftforeningen drives på frivillig basis av foreldre som har, eller har hatt et kreftsykt barn. Foreningen er for hele familien, det vil si at både det syke barnet, søsken og foreldre inkluderes. Noen av de syke barna er blitt friske, noen er under behandling, mens andre har vi mistet.

Totalt finnes det 14 tilsvarende fylkesforeninger i landet, samt ett hovedstyre. Alt arbeidet gjøres på frivillig, ulønnet basis. Barnekreftforeningens formål er å bedre barnas behandlingstilbud, tilrettelegge forholdene for foreldre og familien, samarbeide med sykehusene samt drive informasjonsvirksomhet.

Barnekreftforeningen Hordaland, Sogn og Fjordane arrangerer ulike aktiviteter for medlemsfamiliene, og har kontakt med sykehuset, samt den enkelte medlemsfamilie etter ønske.

Det kan være godt å ha noen å snakke med som har opplevd det samme hvis barnet ditt får en såpass alvorlig diagnose som kreft. Vi er derfor der for å bedre forholdene i en akutt og vanskelig livssituasjon.

Alle innsamlede midler går direkte til medlemmene i form av trivselstiltak på sykehuset, premier ved operasjoner, turer samt arrangementer.

Ikke nøl med å kontakte oss. Du kan nå oss på tlf 02099 og velge Hordaland, Sogn og Fjordane. Eller send oss gjerne en mail:hordaland.sf@barnekreftforeningen.no

Ønsker du kontakt med noen i styret? Klikk på lenken til venstre, der alle står oppført under fanen "kontakt oss"

Barnekreftforeningen driver ikke med telefoninnsamling eller lignende virksomhet, men baserer vår virksomhet på gaver og medlemskontingent. Man kan tegne seg som støttemedlem eller bedriftsmedlem, eller man kan velge å gi sin støtte som en gave. Alle midler går direkte til medlemmene i form av ulike trivselstiltak på eller utenfor sykehus. Barnekreftforeningen er medlem av Innsamlingskontrollen.

Dersom du lurer på noe angående rettigheter, prøv www.familienettet.no. Her kan du også få tips til hvordan mestre hverdagen når man er en familie med et sykt barn, reisetips i forbindelse med ferie, og en oversikt over brukerorganisasjoner.

02099

Postadressetil toppen