Hordaland, Sogn og Fjordane

Velkommen til Barnekreftforeningen Hordaland, Sogn og Fjordanetil toppen

Vi er der for våre barn

Barnekreftforeningen ble stiftet i 1982 av foreldre til kreftsyke barn. Tidligere het vi Støtteforeningen for Kreftsyke barn. Vi skiftet navn i 2013, men opprettholder de samme verdier som vi alltid har hatt.

Barnekreftforeningen drives på frivillig basis av foreldre som har, eller har hatt et kreftsykt barn. Foreningen er for hele familien, det vil si at både det syke barnet, søsken og foreldre inkluderes. Noen av de syke barna er blitt friske, noen er under behandling, mens andre har vi mistet.

Totalt finnes det 14 tilsvarende fylkesforeninger i landet, samt ett hovedstyre. Alt arbeidet gjøres på frivillig, ulønnet basis. Barnekreftforeningens formål er å bedre barnas behandlingstilbud, tilrettelegge forholdene for foreldre og familien, samarbeide med sykehusene samt drive informasjonsvirksomhet.

Barnekreftforeningen Hordaland, Sogn og Fjordane arrangerer ulike aktiviteter for medlemsfamiliene, og har kontakt med sykehuset, samt den enkelte medlemsfamilie etter ønske.

Det kan være godt å ha noen å snakke med som har opplevd det samme hvis barnet ditt får en såpass alvorlig diagnose som kreft. Vi er derfor der for å bedre forholdene i en akutt og vanskelig livssituasjon.

Alle innsamlede midler går direkte til medlemmene i form av trivselstiltak på syke