Oppland

Hva skjer i Oppland

Foreldrekveld Spåtind Sport Hotel, Lørdag 6.mai

Barnekreftforeningen Oppland inviterer til foreldrekveld Lørdag 06. mai 2017 på Spåtind Sport Hotell.

Vi ønsker velkommen til en kveld for de voksne i vakre Torpa. Det vil bli servert god mat, og vi håper det blir muligheter for de gode samtaler i løpet av kvelden.

Foreldrekveld Spåtind Sport Hotel, Lørdag 6.mai - les hele saken

FMM - Ferie Med mening - Dato 31.7 – 6.8 2017 (uke 31)

Er det vanskelig å planlegge sommerferie i år? Da er kanskje dette ferien for dere.

"Ferie med mening" (FMM) er et tilbud til familier som har barn under behandling eller som nettopp har avsluttet behandlingen. Dere tenker kanskje at dette ikke passer for dere i år, da dere er i en intensiv behandling? Det er nettopp dere som er i målgruppen vår. Denne invitasjonen går ut til alle medlemmer av barnekreftforeningen i helse Sør-Øst.

For 22. året på rad arrangerer vi "Ferie med mening" . I år er dette arrangementet på Skiringssal Folkehøyskole i Sandefjord i uke 31.  FMM er et rekreasjonstilbud, en kombinasjon av ferie, fritidsaktiviteter og faglig innhold for hele familien.

Selv om det er et begrenset antall plasser (ca. 12-14 familier), oppfordrer vi alle familier som har barn til behandling, eller som nettopp er ferdigbehandlet til å søke. Er dere i tvil om mulighe­ten til å delta p.g.a. behandlingen, så meld dere på likevel og skriv det på søknadsskjemaet.

De som får plass får beskjed om dette i begynnelsen av juni. Hvis det er flere påmeldte enn plasser, blir det satt opp en venteliste. De som settes på denne vil bli kontaktet.

Ferie med mening er gratis – egenandelen er reisen til og fra Sandefjord.
Vi gjør oppmerksom på at det ikke er lov å ha med kjæledyr til Skiringssal.

Det vil være sykepleiere tilgjengelig på Skiringssal en hel dag eller mer. Disse kan være behjelpelig med blodprøvetaking. Av praktiske årsaker må dette meldes fra på forhånd. Type blodprøver det er behov for skrives i søknadsskjema. Skulle det være behov for hjelp på sykehus, vil Sykehuset i Vestfold ta i mot dere.

Søknaden skal sendes til Ferie Med Menings e-post: fmm.sorost@barnekreftforeningen.no og til oppland@barnekreftforeningen.no

Søknadsfrist: 15. mai

FMM - Ferie Med mening - Dato 31.7 – 6.8 2017 (uke 31) - les hele saken

Årsmøte 2017 - Danebu Kongsgaard

Barnekreftforeningen Oppland inviterer til årsmøte på Danebu Kongsgaard den 17. -19. februar.

Her blir det muligheter for mange aktiviteter og hyggelig samvær.

Årsmøte 2017 - Danebu Kongsgaard - les hele saken

Før-juls treff Oppland Barnekreftforening 4.-5.november på Gjøvik

Ønsker dere velkommen til årets før-juls treff på Quality Strand Hotel Gjøvik den 4.-5.november. Her blir det bl.a. mulighet for bading, juleverksted og besøk på Vitensenteret.

For program, se nedenfor:

Før-juls treff Oppland Barnekreftforening 4.-5.november på Gjøvik - les hele saken

02099