Troms og Finnmark

Barnekreftforeningen Troms og Finnmarktil toppen

Barnekreftforeningen (tidligere Støtteforeningen for Kreftsyke Barn) Troms og Finnmark har lagt ut informasjon som kan være til hjelp i hverdagen mens dere er på Universitetssykehuset Nord-Norge (UNN) i Tromsø.

Vi er foreldre som har vært i samme situasjon som dere er nå og vi ønsker å være en støtte for nye familier. Vi prøver etter beste evne å gi en oppmuntring i hverdagen til alle som kommer i en slik fortvilet situasjon som dere er kommet i nå. Dette er noe som vi ser på som en av våre viktigste oppgaver.

Foreningens formål er å bedre barnas behandlingstilbud, tilrettelegge forholdene for foreldre, foresatte og familier, samarbeide med leger og annet pleiepersonell, samt drive informasjonsvirksomhet om foreningen.

Barnekreftforeningen ble startet i 1982 og er en pasientforening som har samarbeidsavtale med Kreftforeningen. Alle som har, eller har hatt barn med kreft kan tegne familiemedlemskap. Andre interesserte kan tegne støttemedlemskap. Alle medlemmer mottar medlemsbladet Våre Barn som kommer ut med fire nummer i året.