Barnekreftforeningens forskningsfond

I år 2000 ble det opprettet et Forskningsfond i samarbeid med Forsvarets Luftkrigsskole. Formålet er å bevilge midler til drift/støtte til forskning omkring kreftsykdom hos barn og ungdom. Forskningen kan være rettet mot årsak, behandlingsformer, eller psykososiale forhold under og etter behandling. Forskningsfondet ble opprettet i anledning Luftkrigsskolens 50-års jubileum. Luftkrigsskolen hadde da samlet inn over 1million kroner som ble gitt til Støtteforeningen for Kreftsyke Barn (tidligere navn på Barnekreftforeningen), og dannet grunnlaget for Forskningsfondet.

Årlige innsamlinger av Forsvarets Luftkrigsskole og Team Rynkebys fantastiske engasjement står for de største enkeltbidragene til Barnekreftforeningens Forskningsfond. I tillegg bidrar Barnekreftforeningen sentralt og regionalt med midler gjennom egne innsamlinger og gaver øremerket til forskning.

For saker og henvendelser som har med Barnekreftforeningens forskningsfond å gjøre kan dere sende e-post til vår fagsjef Britt Ingunn Sævig bis@barnekreftoreningen.no eller tlf: 99248615

02099

Postadressetil toppen