Gi håp til barn og ungdom.
Støtt forskning på barnekreft!

Send sms barnekreft til 2160 (kr. 100,-)
Vipps: 02099

Gi en gaveBli medlem

Team Rynkeby overrekker sjekken på 7,4 millioner til Barnekreftforeningen.

Team Rynkeby overrakte rekordsum til Barnekreftforeningen nok en gang

Igjen har syklistene satt rekord for innsamlingen til Barnekreftforeningen.

- Vi har satt rekord for hvert år som har gått og i år er intet unntak, fortalte leder i Team Rynkeby, Lars Espen Hansen, ved overrekkelsen. Sjekken som ble overrakt til Barnekreftforeningen i år var på hele 7,4 millioner kroner.

Syklistene har viet et helt år av sin fritid på denne innsamlingen, og Barnekreftforeningen er imponert over hva de har fått til. Team Rynkeby gir et vesentlig bidrag til forskning på barnekreft som er avgjørende for at Barnekreftforeningen skal nå sitt mål om å bekjempe barnekreft.

Feiring i kultursalen
Det var et stort øyeblikk da Team Rynkeby overrakte den store gaven til Barnekreftforeningen på Brygga kultursal i Halden, fredag 29.september.  Der var Barnekreftforeningen samlet sammen med lagkapteinene fra de fem lagene som syklet fra Norge til Paris i sommer, sammen med andre Rynkeby-syklister og deres familier.

Rørt over innsatsen
Daglig leder i Barnekreftforeningen, Trine Nicolaysen ble rørt da hun fikk høre hvor mye sykkellagene hadde samlet inn.

-Det er med stor ydmykhet for den innsatsen alle i Team Rynkeby Norge gjør gjennom et helt år vi tar imot denne rekordsjekken. I tillegg til alle sykelistene vil vi også takke serviceteamet. De holder bokstavelig talt hjulene i gang hele veien til Paris. Vi vet også at støtten fra familiene til medlemmene i Team Rykeby er uvurderlig og vi vil derfor også gi dem en stor takk. Gaven vi mottar fra Team Rynkeby er et viktig og betydelig bidrag i kampen mot barnekreft. Hvert øre skal gå til forskning og målet om å løse kreftgåten, fortalte Trine til Team Rynkeby.

Stolt over resultatet
I fjor samlet syklistene inn 5,7 millioner kroner. Og takket være en utrolig innsats blant årets deltakere har beløpet økt enda mer i år, melder leder for Team Rynkeby, Lars Espen Hansen. Han er stolt over summen Team Rynkeby har klart å samle inn det siste året, og det med god grunn.

Syklistene feiret bragden med show og hygge i Halden. På programmet sto blant annet premieren på Team Rynkebyfilmen 2017, og underholdning med blant annet Sanne Kvitnes og den kjente illusjonisten, Daniel Larsen.

Startet i Halden
Det var i Halden det hele startet, og det første Rynkeby-laget ble dannet i 2013.  Lars Espen Hansen, forteller at Team Rynkeby siden har spredd seg til resten av landet med lag i Nord-Norge, Bergen, Rogaland, Oslo og Østfold.

Pengene går til forskning
Barnekreftforeningen takker Team Rynkeby på det varmeste for innsatsen de gjør. Eva Widing fra Barnekreftforeningen fortalte på samlingen at pengene vil gå til den økte satsingen på forskning på Barnekreft.

-          Nå er det 80 prosent av de barna som blir utsatt for kreft som blir helbredet. Vi gir oss ikke før vi kommer opp på 100 prosent. Derfor trenger vi midler til å forske videre på dette.

-          Team Rynkeby betyr mye for oss. De har støttet oss trofast hele veien, og de bidrar til at vi kan komme videre med forskningen. De er rett og slett helt fantastiske, delte Widing med syklistene.