Ønsker dere en riktig god påske

Fra og med onsdag 12. april tar vi i sekretariatet påskeferie.

Har dere spørsmål kan dere skrive til sekretariatet@barnekreftforeningen.no så besvarer vi når vi er tilbake 18.april.

Takk for støtten dere viser overfor Barnekreftforeningen. Vi ser frem til en spennende vår.

GOD PÅSKE

Team Rynkeby Skoleløpet

Det er ingen tvil om at Team Rynkeby gjør en stor innsats for Barnekreftforeningen. Hvert år sykler en rekke spreke syklister til Paris for å samle inn penger til Barnekreftforeningen. Nå engasjerer Team Rynkeby også barn fra hele Norden. Fredag 7.April løp skoleelever fra Norge, Sverige, Danmark og Finnland til inntekt for barn med alvorlige sykdommer.
Løpet ble organisert av Team Rynkeby Fonden og i Norge var en rekke skoler med for å løpe for barn og ungdom med kreft.

Team Rynkeby Skoleløpet - les hele saken

Facebook-aksjon har gitt 10 millioner til Barnekreftforeningen

De fleste har fått med seg kjedebrevet på Facebook som har spredt seg som ild i tørt gress den siste tiden. Aksjonen har ført til stor giverglede blant det norske folk, og siden 15. februar, på den internasjonale Barnekreftdagen, har en «like» nå blitt til 10 millioner kroner. Vi i Barnekreftforeningen er takknemlige og rørt over engasjementet og den store givergleden som er vist overfor vår forening. Det gir virkelig håp for barn og ungdom med kreft. En stor takk til alle der ute som har gitt gaver og engasjert seg i barnekreftsaken.

Facebook-aksjon har gitt 10 millioner til Barnekreftforeningen - les hele saken

Matoma inviterte til konsert

Lørdag 11. mars, inviterte Matoma 100 medlemmer fra Barnekreftforeningen til å bli med på konsert på Sentrum Scene i Oslo. Store og små deltok med stor begeistring.

Matoma inviterte til konsert - les hele saken

Sykler for livet

Team Rynkeby, Barnekreftforeningens største samarbeidspartner er i full gang med oppvarming til årets styrkeprøve. Sykkelturen fra Norge til Paris i Frankrike er over 160 mil, og for hver mil bidrar de til å redde liv.  Syklistene stråler etter å ha fått utdelt de nye gule syklene som skal ta dem med på reisen. Til sammen på fire år har Team Rynkeby samlet inn nesten 10 millioner til Barnekreftforeningens forskningsfond. I år har de skyhøye ambisjoner, og vi i Barnekreftforeningen har trua på at de lykkes!

Sykler for livet - les hele saken

Stem på Barnekreftforeningen i årets DNB-aksjon

Juryen har gjennom et iherdig arbeid plukket ut 3 finalister: Redd Barna, Funkis Snowboardklubb og Barnekreftforeningen.
Til sammen kom det inn i overkant av tretti kandidater, alle med gode prosjekter, men de 3 pekte seg tidlig ut. Alle finalistene har gode og gjennomtenkte planer og tanker på  hver sin kant. En av de 3 finalistene blir mottager av årets DNB Aksjon. DNB gir vinneren den første halve millionen og håper at så mange som mulig er med å bidrar ved å Vippse valgfritt beløp.

Gjennom å stemme på den kandidaten du mener bør vinne er du med å avgjøre det hele, og hvem som til slutt vinner en innsamlingsaksjon.

Stem frem fin favoritt her

Kroppskunst mot barnekreft setter ny innsamlingsrekord

Kroppskunst mot barnekreft, bestående av en rekke tatoveringsstudioer fra hele Norge, tatoverer hvert år små kunstverk på andre, i anledning barnekreftdagen. I år satte de ny innsamlingsrekord! 11. februar samlet de inn hele 634 865 kroner til Barnekreftforeningen! Vi er stolte og takknemlige over innsatsen til studioene og takker alle som bidro denne dagen til støtte for barn og ungdom med kreft!

Kroppskunst mot barnekreft setter ny innsamlingsrekord - les hele saken

I dag, på den internasjonale Barnekreftfdagen, annonserer Barnekreftforeningen storsatsning på klinisk barnekreftforskning. Barnekreftforeningen bevilger midler til de fire regionssykehusene som har ansvar for behandling hos barn og ungdom med kreft.

Barnekreftforeningen deler ut 8 millioner til forskning på kreft hos barn og ungdom. - les hele saken

Nå kan du kjøpe gullsløyfen i nettbutikk

15. februrar er den internasjonale barnekreftdagen. Du kan vise din støtte ved å bære en gullsløyfe. Nå kan du få den på nettbutikk hos Gullfunn. Og alle pengene går til Barnekreftforenignen. Klikk her for å kjøpe en sløyfe.
Du finner den også i de fleste av Gullfunn og Juvelen sine butikker.

Barnekreftforeningen i Fakkeltok på Røros

15. februar er den Internasjonale Barnekreftdagen, men markeringen starter allerede 10. februar, sammen med Femundløpet. Like etter åpningsarrangementet i Røros Kirke skal Barnekreftforeningen gå i fakkeltog ned Kjerkegata for å synliggjøre foreningens arbeid. Du vil se dem i røde jakker.

Barnekreftforeningen i Fakkeltok på Røros - les hele saken

Den internasjonale barnekreftdagen 2017

15. februar er den internasjonale barnekreftdagen. Det blir arrangementer med bøsser, stands, salg av sløyfer, kakelotteri og besøk på sykehus. Markeringen starter med Femundløpet den 10. februar, for første gang i samarbeid med Barnekreftforeningen! Kirka på Røros blir opplyst i gull på selve barnekreftdagen. Den 11. februar markeres dagen med kroppskunst mot barnekreft, der tattoveringsstudier selger tatoveringer for 500kr til inntekt for barn og unge med kreft.

Les mer om hva som skjer i de ulike delene av landet. Ta kontakt med din fylkesforening for mere utfyllende informasjon om arrangementer i ditt nærmiljø.

Den internasjonale barnekreftdagen 2017 - les hele saken

Kroppskunst mot Barnekreft 11.februar

Med farger og nål blir tatoveringsstudioer over hele landet med på markeringen av den internasjonale barnekreftdagen 15. februar. Som sitt bidrag til markeringen stiller en rekke tatovører opp for femte år på rad, for å samle inn penger til barn og ungdom med kreft, lørdag 11. februar.  Her kan du se hvem som deltar nær deg.

Kroppskunst mot Barnekreft 11.februar - les hele saken

PERNILLE FIKK GLEDESPRISEN

I 2017 gikk gledesprisen til Pernille Gudbrandsen (6) fra Ryfoss i Valdres. Hun har en sjelden form for hjernekreft, og er for tiden under behandling.
Jubelen sto i taket da Pernille fikk prisen overrakt hjemme hos foreldrene Anne og Ove Gudbrandsen.

–Jeg har lyst til å se Eiffeltårnet i Paris, sier Pernille
-Det er en fin drøm, sier mamma Anne.
-Men vi har også snakket om å dra på vinterferie til et sted i Norge, der vi kan stå på ski, bade, og kose oss sammen som familie. Denne fantastiske Gledesprisen gjør det mulig for oss å oppleve flere drømmer.

PERNILLE FIKK GLEDESPRISEN - les hele saken

VIKTIG! Problemer med betaling via Vipps på "Min aksjon"

Ved betling på via Min Innsamling ber vi dere om å velge kort.
Den nye ordningen med Vipps har blitt implementert i Nets, men vi har for øyeblikket utfordringer med å få dette til å fungere som det skal.

Vi ber om at dere velger kort ved betaling på Min aksjon.

Tusen takk for at dere vil støtte oss!

God jul fra alle oss i Barnekreftforeningen

Nok et år er omme og tiden er inne for å slippe julefreden inn. Sekretariatet i Barnekreftforenigen vil være stengt fra og med 21.12.16.

Har dere spørsmål, send en epost til sekretariatet@barnekreftforeningen.no så svarer vi så fort vi er tilbake på jobb.

Vi åpner igjen 3.januar.

Ønsker dere alle en god og fredelig jul

Vennlig hilsen alle oss i Barnekreftforeningen.

Gi en gullsløyfe som julegave til en du er glad i

Vi er glade for at Gullfunn og Juvelen vil selge gullsløyfen vår i hele desember. Pengene går til forskning på barnekreft og blir et viktig bidrag for barna og ungdommene med kreft som har hele livet foran seg. Den gullforgylte metallsløyfen selges for 100 kroner og kommer med et fint kort, om du ønsker å gi den bort til jul.

Gi en gullsløyfe som julegave til en du er glad i - les hele saken

Ønsker din bedrift å gi en meningsfull julegave?

Gi en gave med mening fra din bedrift i år. Som takk for støtten sender vi et flott julekort du kan gi til dine ansatte, i tillegg får bedriften en banner som kan brukes på bedriftens nettsider.

Ønsker din bedrift å gi en meningsfull julegave? - les hele saken

Gi en julegave som varer hele livet

Annenhver dag får et nytt barn i Norge kreft. Vi vet ikke nok om hvorfor. Støtt forskning på barnekreft, og gi en julegave som varer livet ut. Send SMS med kodeord «bkfjulegave» til 2160 og støtt Barnekreftforeningen med 100 kroner.

Se filmen her

Gi en julegave som varer hele livet - les hele saken

Mestring med Funkis - på nett: Vårkurs starter 6. februar

Studieforbundet Funkis er klar med et nytt nettkurs i «Mestring med Funkis». Nettversjonen gjør det mulig å delta hjemme i din egen stue, eller hvor du enn måtte befinne deg. Det eneste du trenger er pc eller brett og tilgang til nett!

Mestring med Funkis - på nett: Vårkurs starter 6. februar - les hele saken

Prinsesse Ragnhilds «Gledespris» deles ut GIR BORT 50 000 KRONER

Hvem får Gledesprisen? Også i år kan en familie med et barn med kreft vinne «Prinsesse Ragnhild og Erling Lorentzens Gledespris» på 50 000 kroner. Barn med kreft under 18 år i 2016, kan søke innen 31.desember.

Prinsesse Ragnhilds «Gledespris» deles ut GIR BORT 50 000 KRONER - les hele saken

Barnekreftforeningen søker daglig leder

Foreningen er inne i en utviklingsfase hvor det er ambisiøse mål m.h.t å øke synligheten, inntektene og videreutvikle organisasjonen. Vi søker en person som ser og ønsker utfordringene i å gjøre en innstas innen dette feltet.

Barnekreftforeningen søker daglig leder - les hele saken

Halloween på Rikshospitalet

I går, på selveste Halloween hadde Nille pyntet opp hele hovedinngangen ved barneavdelingenpå Rikshospitalet til Halloweenfest. Det var stor stas da alle karakterene fra Star Wars dukket opp.

Halloween på Rikshospitalet - les hele saken

Barnekreftforeningen får sin egen Montebelloblomst

I anledning Montebello sitt 25-års jubileum har Montebellosenteret pusset opp overnattingsrommene i blomsteravdelingen og tilbyr foreninger, organisasjoner og privatpersoner å adoptere et rom. Som takk for at Barnekreftforeningen gir støtte til senteret har vi fått et eget rom på Montebellosenteret.

Barnekreftforeningen får sin egen Montebelloblomst - les hele saken

Rekordhøy innsamling fra Team Rynkeby 2016

Fredag  kveld (23.09.2016) donerte Team Rynkeby Norge hele 5,7 millioner til Barnekreftforeningen. Team Rynkeby har gjort en formidabel innsats og Barnekreftforeningen er stumme av begeistring og stolte over den utrolige innsatsen syklistene har lagt i arbeidet med Team Rynkeby.

Rekordhøy innsamling fra Team Rynkeby 2016 - les hele saken

Vil du bli med Kaja på Justin Bieber-konsert?

Kaja Elisabeth Krane (28 år) har en ekstra billett til Justin Bieber-konsert 24. sept på Fornebu i Oslo og ønsker å dele konsertopplevelsen med noen som virkelig fortjener det. Kaja fikk diagnosen leverkreft da hun var 19 år, og vet hvor tøft det er å leve med kreft.  Nettopp derfor vil hun gjerne bruke anledningen til å glede noen som har vært gjennom, eller går gjennom noe av det samme som hun selv har gjort.

Vil du bli med Kaja på Justin Bieber-konsert? - les hele saken

Salg av gullsløyfer skaper stort engasjement blant de ansatte på Nille

Nille har i løpet av september, den internasjonale barnekreftmåneden solgt over 25 000 gullsløyfer til en verdi av over 500 000 kroner som går direkte til Barnekreftforeningen. Har du enda ikke skaffet deg en gullsløyfe, er det fortsatt noen igjen.

Salg av gullsløyfer skaper stort engasjement blant de ansatte på Nille - les hele saken

Hvem er din gullsløyfehelt?

September er den internasjonale barnekreftmåneden, og vi i Barnekreftforeningen ønsker å vise frem personer som inspirerer andre og gjør en forskjell for barn, ungdom og familier som er rammet av kreft. Kjenner du en hverdagshelt som fortjener tittelen gullsløyfehelt?  Bli med oss å sette fokus på barnekreft i september og del din historie om en som fortjener litt ekstra oppmerksomhet.

Hvem er din gullsløyfehelt? - les hele saken

Espen Fischer hedres i dag som gullsløyfehelt

Vi fortsetter å hedre gullsløyfehelter gjennom hele september. Og i dag er det Espen Fischer vi ønsker å vise frem. Av sin godhet har han fire ganger gitt Barnekreftforeningen Vestfold fantastiske Fly- og aktivitetsweekend for barn og ungdom med kreft.

Espen Fischer hedres i dag som gullsløyfehelt - les hele saken

De er helter fordi de bryr seg. Ekeberg Skole ga Anels familie nytt håp.

Da Anel (12år) fikk hjernesvulst for 4 år siden medførte dette et skolebytte midt oppi den tøffe tiden. Å bytte skole kan være tøft nok i seg selv, og for Anel tok livet brått en helomvending. I denne vanskelige tiden var det spesielt to personer på den nye skolen, Ekeberg skole, som gjorde livet til Anel og hans familie litt lysere. Det var Anels lærer og Anels nye rektor.

De er helter fordi de bryr seg. Ekeberg Skole ga Anels familie nytt håp. - les hele saken

I hele september hedrer vi i Barnekreftforeningen gullsløyfehelter som har gjort en ekstra innsats for barn og unge med kreft og deres familer.
I dag utnevnes Klara Thomine (9år) som gullsløyfehelt for sitt engasjement, både som innsamler til forskning på barnekreft og som motivator for barna som trenger en oppmuntring i ferien.

Klara på 9 år, en motivator for andre barn og unge med kreft, hedres i dag som gullsløyfehelt - les hele saken

Musikkterapeut på A-hus og gullsløyfehelt i September

Julie Mangersnes er musikkterepeut på A-hus og har utgjort en stor forskjell i en vanskelig periode for familien Apeland.
Bidraget til denne fredagens gullsløyfehelt er sendt inn av Sarah og Kjell Apeland som er foreldre til Filip på 3 år med Leukemi.

Musikkterapeut på A-hus og gullsløyfehelt i September - les hele saken

Gullsløyfehelten Julie hadde selv kreft og sang inn 40 000 til barnekreftsaken

Hele september ønsker vi i Barnekreftforeningen å vise frem noen hverdagshelter som har gjort en stor innsats for andre barn og unge med kreft. I dag hedrer vi  gullsløyfehelt Julie Thomassen Stoltenberg på 16 år. Hun har sunget inn over 40 000 kroner til kreftsaken og i tillegg maler hun bilder for barneavdelingen på sykehuset.

Gullsløyfehelten Julie hadde selv kreft og sang inn 40 000 til barnekreftsaken - les hele saken

Septembers første gullsløyfehelter- Wilhelm Varnes og Lars Espen Hansen.

Eirik Woldheim Hansen har valgt å gi sin gullsløyfe i septembermåned til Wilhelm Varnes og Lars Espen Hansen.

-Begge disse har fulgt meg i behandlingen for Hodgin Lymfom og ikke minst etterpå. Dere  to gjør en kjempe jobb for Barnekreftforeningen og for å skaffe penger til kreftforskning.

Septembers første gullsløyfehelter- Wilhelm Varnes og Lars Espen Hansen. - les hele saken

Treffpunkt for barn og unge mellom 6 og 16 år

Ønsker du å benytte deg av kreftforeninges tilbud om treffpunkt? Dette er en møteplass for barn og unge mellom 6-16 år, hvor de kan møte andre i samme situasjon – med alvorlig sykdom i familien. På alle treffpunkt er det lek, spill og aktiviteter og samtalen er sentral.
Treffpunkt finner sted en til to kvelder i måneden og varer i ca to timer. Treffpunkt ledes av voksne med erfaring fra arbeid med barn og unge. Les mer her

Familiekurs- barn og unge med kreft 16-23 september

Montebellosenteret arrangerer kurs for familier med kreftsyke barn.

Kurset har fokus på søsken til det syke barnet, og målet er å hjelpe familier til å tilpasse seg situasjonen de er i, fremme forståelse for hverandre og styrke mestring og samspill.

Kjenner du noe i målgruppe er det fint hvis du vil informere de om kurset. Og gjerne spre info om kurset videre i nettverket ditt hvis det er aktuelt.

Ta gjerne kontakt med kursleder Solbjørg Glimsdal hvis du lurer på noe. Sendt mail tilsolbjorg.glimsdal@montebello-senteret.no eller ring 62  35 11 00.

Last ned invitasjonen

Familiekurs- barn og unge med kreft 16-23 september - les hele saken

1600 mosjonssyklister sykler til Paris for å støtte barn og unge med Kreft

Lørdag 9.juli samles 126 syklister fra hele Norge utenfor Rishospitalet for å sykle til Paris. Team Rynkeby Norge har i år klart å samle fire lag fra Østfold, Rogaland, Nord-Norge og Oslo som skal samle inn penger til barn og unge med kreft. Vi i Barnekreftforenignen ønsker å heie dem avgårde, og vi inviterer deg til å bli med oss.

1600 mosjonssyklister sykler til Paris for å støtte barn og unge med Kreft - les hele saken

Pia på 8 år ga bort alle bursdagspengene sine til Barnekreftforeningen

I dag fikk sekretariatet i Barnekreftforenignen hyggelig besøk da Pia Garli Dalen på 8 år fra Eidsvoll Verk kom og besøkte oss. Pia hadde med seg en pengegave til Barnekreftforenignen på over 3000 kroner. Og alle pengene hadde hun fått til sin bursdag, da hun ønsket seg gaver som var litt utenom det vanlige, nemlig penger til Barnekreftforeningen.

Pia på 8 år ga bort alle bursdagspengene sine til Barnekreftforeningen - les hele saken

Leketerapien er åpen i hele sommer

Kreft tar ikke sommerferie. Derfor betaler Barnekreftforeningens fylkesforeninger i år igjen for ferievikar og sørger for at leketerapien på Rikshospitalet BAMS3, er åpen hele sommeren! På lekerommet kan barna leke, pusle, synge og bare være barn. Kanskje blir de kjent med noen andre barn som også er under kreftbehandling i sommer.

Vil du bli med i dokumentarfilm?

Kunne du tenke deg å fortelle din historie ? Aftenposten TV og Medieoperatørene skal lage dokumentarfilm basert på innsendt materiale fra folk i hele landet. De søker barn, ungdom, voksne og eldre som viser hvordan håndterer livssituasjonen sin på en hverdagslig måte med sitt mobilkamera. De søker derfor barn og unge fra  Barnekreftforeningen som kunne tenke seg å filme hverdagen sin på et sykehus. Vil du bli med ?
Les videre her

Vil du bli med i dokumentarfilm? - les hele saken

Meld deg på Team Barnekreftforeningen KK- Mila 2016

Lørdag 3. september 2016 er det klart for årets løpefest, og dermed er alle damer invitert til å løpe KK-mila 2016 på Bislett Stadioen i Oslo.
Vi håper å få til et stort lag som kan løpe for Barnekreftforeningen. I fjor var vi 220 påmelde, og vi håper å få med enda flere med i år!
Man kan velge om man vil løpe 10 km eller 5 km.

Meld deg på Team Barnekreftforeningen KK- Mila 2016 - les hele saken

Fagdag i smerte og barnepalliasjon

Nå er det snart fagdag igjen på Nordre Aasen bo- og habiliteringssenter. I samarbeid med Foreningen for barnepalliasjon (FFB) vil fokuset for fagdagen være smertebehandling i barnepalliasjon.

Fagdagen vil foregå på Nordre Aasen bo- og habiliteringssenter, Hans Nielsen Hauges gate 44B, 0481 Oslo, tirsdag 7. juni. 2016. Programmet starter kl. 09:00-16:00. Fagdagen er godkjent av både Norsk Sykepleierforbund og Fagforbundet, og det blir sendt ut kursbevis!

Fagdag i smerte og barnepalliasjon - les hele saken

02099

Postadressetil toppen