Familien Sars-Olsen foran Drømmetoget Foto: Lina Tørum

Magisk togtur til Kristiansand!

I går tøffet toget fra Oslo S fylt opp med familier fra Barnekreftforeningen. Destinasjonen er Kristiansand og et fullspekket program. En drømmetur arrangert av Jernbanepersonalets Turkomité. Vi ønsker alle sammen en magisk tur!

Drømmeturen er Jernbanepersonalets Turkomité sin 9. togtur for familier som har vært eller er rammet av kreft. Deltakerne er medlemmer i Barnekreftforeningen og Ung Kreft, som er under behandling eller ferdigbehandla. Det er med helsepersonale på hele turen, så deltakerne blir veldig godt tatt vare på. Ved ankomst Oslo S, fikk familiene velkomsthilsen på informasjonsskjermen med teksten "Vi ønsker alle barn en magisk reise". Det var stor stemning og mange forventninger blant barna, for i Kristiansand er det fullspekket program. De får blant annet besøke Dyreparken, Henning Olsen, klatrepark og Kristiansand kommune innbyr til Festkveld med mange overraskelser.

Toget er en gave fra NSB, og bestod av både restaurantvogn med gratis mat, lekevogn, sovevogn, og til og med en vogn fra Sommertoget. Hele turen er basert på frivillighet. Både konduktøren og togpersonalet bruker av fritiden sin, og de har fått med seg over 60 sponsorer og bidragsytere.

(919) 02099

Postadressetil toppen