Foto: Barn fra fylkesforeningen i Buskerud jubler over gavene som har kommet inn til Barnekreftforeningen. Bildet ble tatt på en tur i Gol 1.april.

Facebook-aksjon har gitt 16 millioner til Barnekreftforeningen

De fleste har fått med seg kjedebrevet på Facebook som har spredt seg som ild i tørt gress den siste tiden. Aksjonen har ført til stor giverglede blant det norske folk, og siden 15. februar, på den internasjonale Barnekreftdagen, har en «like» nå blitt til 16 millioner kroner, bare via Vipps. Vi i Barnekreftforeningen er takknemlige og rørt over engasjementet og den store givergleden som er vist overfor vår forening. Det gir virkelig håp for barn og ungdom med kreft. En stor takk til alle der ute som har gitt gaver og engasjert seg i barnekreftsaken.

15.februar fikk Barnekreftforeningen inn en betaling på Vipps som var markert med Facebook-Challenge. Lite visste vi at denne innbetalingen var starten på kanskje Norges største innsamlingsaksjon på sosiale medier. Siden mars har aksjonen, som går ut på at folk gir 1 krone for hver like og 5 kroner per kommentar, eksplodert på Facebook.

I begynnelsen av april fikk vi inn over en million kroner i døgnet.

Takknemlige
-Det er med all ydmykhet og takknemlighet at vi nå og vier en stor takk til alle dere dere ute som har gitt en gave til Barnekreftforeningen, likt, kommentert og delt. Ikke bare har vi fått inn en betydelig sum med penger, det er en glede for alle oss forel