Giving Tuesday- for første gang i Norge

Bli med oss på Norges første "Giving Tuesday"!  28.november presenteres Barnekreftforeningen av kjente YouTubere som er med på lanseringen "Giving Tuesday". Dagen for å gi til de som virkelig trenger det!

Har du fått med deg hvor stor Black Friday er blitt i Norge? Folk drar kortet 200 ganger i sekundet og handler for tre milliarder kroner i løpet av en helg i november.  Kjøpefesten under  Thanksgiving-helgen har i USA fått en oppfølger med motsatt fortegn. «Giving Tuesday» er blitt dagen for å gi. Nå skal Barnekreftforeningen være med på å bringe denne tradisjonen til Norge. "Giving Tuesday" i regi av Innsamlingsrådet, og i samarbeid med talentnettverket Nordic Screens og innsamlingsekspertene i Puzzel, skal hjelpe veldedige organisasjoner å samle inn penger til gode formål. Barnekreftforeningen er et av de gode formålene du kan støtte.  Vi håper du blir med oss.

Det skjer på
Barnekreftforeningen er en av elleve norske organisasjoner som skal være med på lanseringen av Norges første "Giving Tuesday". Vi har vært heldige å få med oss syv kjente YouTubere som har valgt å stille opp for Barnekreftforeningen på "Giving Tuesday". De skal lage innhold som viser frem vår viktige sak.

Unge mennesker bruker ofte YouTube mer enn tradisjonell TV for skaffe seg informasjon, underholdning og inspirasjon. Vi håper derfor at YouTube som hovedkanal i denne kampanjen kan hjelpe oss å engasjere unge mennesker rundt om i landet til å støtte veldedighet.

28.november kan du følge en spesial live stream-sending på YouTube. Da vil du få møte alle You Tuberne som stiller frivillig opp på Norges første "Giving Tuesday".  Filmene legges ut fortløpende på www.givingtuesday.no. Vi håper dere vil hjelpe oss å dele.

Følg med oss videre for å se hva som skjer! Vi sees på YouTube.

Vil du støtte oss kan du sende SMS med kodeord barn til 02099 og gi valgfritt beløp via SMS, VIPPS eller på kort.

Her er Barnekreftforeningens Giving Tuesday ambassadører:

Martin Belgen Isaksen (18) på kanalen Multiguru

Rikke Hjort Hansen (17) på kanal Rikke Hansen