Laget er samlet på Bislett

Løp for barna på årets KK-mila

2. september løp over 100 damer for Team Barnekreftforeningen på KK-mila.
Damer fra hele landet som er berørt eller har mistet et barn i kreft, samlet seg på Bislett for å vise sin støtte og sette fokus på Barnekreft.

- Vi trenger mere forskning på barnekreft, for vi har ingen flere barn å miste, forteller Anita Jakobsen.

Anita Jakobsen er initiativtaker for Team Barnekreftforeningen. Etter at hun mistet sin datter Ina, ønsket hun å hedre sin sterke, og høyt elskede datter som døde av kreft i 2011. Se artikkel i KK her

Mange mødre i Barnekreftforeningen som har opplevd det samme, ønsket å gjøre det samme, og hedre sine kjære barn de har mistet som følge av kreft.  I 2015 slo derfor Barnekreftforeningen og «Team Ina» seg sammen og ble «Team Barnekreftforeningen».

Team Barnekreftforeningen har i år løpt for tredje år på rad, og det har blitt en dag for å hedre barna og ungdommene vi har mistet og de barna som har eller har hatt kreft.  De røde T-skjortene med teksten "Vi har ingen barn å miste" skapte stor oppmerksomhet når laget løp i Oslos gater for hedre sine barn.

Gry Pladsen vant fotokonkurransen.

Barnekreftforeningen fikk komme opp på Scenen og formidle sitt budskap. Flere av damene som løp skaffet seg supportere, og tilsammen samlet de inn nesten 15 000 kroner på en SMS-konkurranse. Pengene går til forskning på kreft hos barn og ungdom.

Vi takker alle de flotte damene som bidro til å gjøre denne dagen spesiell. Damene viste både glede mot og styrke, og de ga håp til barn og ungdom med kreft.