Samarbeidspartnere

Barnekreftforeningen er heldige og har mange gode partnere og ambassadører som kjemper vår sak. Her kan du lese om noen av våre største sponsorer.

Er du interessert i å bli vår nye samarbeidspartner eller sponsor? Ta kontakt med anja@barnekreftforeningen.no

Team Rynkeby er et nordisk veldedighetssykkel-lag som hver sommer sykler til Paris for å samle inn penger til bekjempelse av barnekreft og til støtte for barn og familier som er rammet. Team Rynkeby Norge er Barnekreftforeningens største bidragsyter, og i 2017 donerte de hele 7,4 milloner kroner til forskning på Barnekreft.

Det hele startet i Danmark i 2002, da 11 mosjonssyklister med tilknytning til den danske juiceprodusenten Rynkeby Foods A/S bestemte seg for å sykle til Paris for å se avslutningen av Tour de France. Deltakerne på historiens aller første Team Rynkeby-lag så flinke til å skaffe sponsorer at overskuddet viste seg å bli på kr. 42 000kroner.

I dag består Team Rynkeby av 1900 mosjonssyklister og 450 hjelpere fordelt på 48 lokale lag fra henholdsvis Danmark, Sverige, Finland, Norge og Færøyene. Deltakerne velges ut blant tusenvis av søkere som har fylt ut søknadsskjemaet på Team Rynkebys nettsted. Til sammen har alle lagene i Norden siden 2002 bidratt med 324 693 749 kroner som går til barn med alvorlig sykdom.

Team Rynkeby Norge ble årets Østfold-kandidat til Frivillighetsprisen. De representerte Østfold i kampen om den nasjonale prisen.  Besøk Team Rynkeby Norge her.

Barnekreftforeningen er stolte over ny samarbeidspartner i år. Femundløpet er et langdistanse sledehundløp som går av stabelen hver vinter. Løpet starter i den historiske bergstaden Røros, som er på UNESCOs verdensarvliste. Hundespannene kjører gjennom åtte kommuner og det spektakulære landskapet i Sør-Trøndelag og Hedmark, før de returnerer til målgang i Røros. Femundløpet skal som arrangement og arrangør bidra sammen med BKF til å sette økt fokus på barnekreft via media og opplysningsinformasjon før og under Femundløpet. Femundløpet bidrar med både innteksmuligheter og opplevelser for Barnekreftforeningens medlemmer gjennom samarbeidet.
Vi gleder oss til i vinter.

Les mer om Femundløpet her

Nille er en stor sponsor og samarbeidspartner for Barnekreftforeningen. For hver gang noen kjøper en plastpose hos Nille går det penger til Barnekreftforenignen. Gjennom et helt år, blir det flere hundre tusen kroner som går til å bekjempe Barnekreft. I hele september selger Nille  gullsløyfer for Barnekreftforeningen der pengene går uavkortet til Barnekreftforeningen sitt arbeid.

I tillegg har de i flere år gitt juledonasjon til Barnekreftforeningen. I 2012 gjorde vi en avtale om salg av bæreposer med Nille – der overskuddet av salget går til Barnekreftforeningen.

Les mer om Nille

Kroppskunst mot barnekreft har i forbindelse med Den Internasjonale Barnekreftdagen, to år på rad samlet inn rundt én million kroner til Barnekreftforeningen! Etter idé og initiativ fra Kari Kjelskau, eier av tattoveringsstudioet "Memento Tattoo" i Oslo – er tatoveringsstudioer over hele landet med på markeringen. Det har vært stor oppslutning i de ulike studioene, et titalls studioer sitter klare på én av dagene rundt markeringen for å forevige små kunstverk på kroppene til publikum til kr 500,- til inntekt for Barnekreftforeningen. Hvert studio har sine egne motiver. I tillegg til innsamlede midler har også noen av artistene donert bilder/kunst til oss. Ett av maleriene er donert til Rikshospitalet – og henger nå på samtalerommet på Barneavdelingen Bams3.
Besøk Kroppskunst mot Barnekreft sin nettside her.

Luftkrigsskolen er en av våre sterkeste støttespillere. Hvert år har et elevkull i oppdrag å gjennomføre en innsamlingsaksjon for Barnekreftforeningen og gjennom årene er mange av våre prosjekter blitt virkelighet takket være denne innsatsen.
Tradisjonen for "Kreftaksjonen" ved Luftkrigsskolen er ikke bare å samle inn penger til vår forening. De ønsker også å motivere øvrige avdelinger i Forsvaret og Luftforsvaret til å bidra og de er avhengige av ildsjeler ved disse avdelingene. Luftkrigsskolen tar jobben seriøst for å finne disse ildsjelene.
Gjennom "Kreftaksjonen" ble Barnekreftforeningens forskningsfond – Forsvar mot Kreft stiftet i 2000 og har som formål å bevilge midler til drift/støtte til forskning omkring kreftsykdom hos barn. Fondet har de siste 3 årene delt ut til ca 2.750.000,- til ulike prosjekter tilknyttet Oslo Universitetssykehus (OUS), NOPHOS Biobank i Uppsala og Universitetssykehuset i Nord-Norge.
Blant annet, takket være Luftkrigsskolen, disponerer Barnekreftforeningen også 5 leiligheter som kan benyttes av medlemsfamilier med kreftsyke barn som er innlagt på sykehus. Leilighetene er tilknyttet de fem regionssykehusene i Tromsø, Trondheim, Bergen og Oslo. Her kan familiene bo i nærheten av det syke barnet som får behandling på sykehuset. Barnekreftforeningen har også en hytte i Oppdal - hytta er kjøpt for penger fra "Kreftaksjonen".

Les mer om Luftkrigsskolen

Alpinlandslaget og deres sponsorer er engasjerte i Barnekreftforeningens arbeid, og bidrar til å spre informasjon og samle inn penger til vår forening.
Hver sommer arrangerer de et arrangement som har fått navnet "The Attacking Viking Challenge", der både World-cup og Europa-cup alpinister sykler inn penger til oss.
Dette er en sykkelstafett som går over fem timer. Hvert lag har tre ryttere som bytter på å sykle og det laget som har flest runder ved endt tid vinner. I tillegg premieres også den rytteren som har best gjennomsnittsfart på sine runder. For hver runde som sykles donerer altså de forskjellige sponsorene et gitt beløp til Barnekreftforeningen.

Barnekreftforeningen blir også hvert år, invitert til Kvitfjell under world-cup rennet der. Vi får en flott utkikksplass ved målområdet og har full utsikt over løpere og publikum. Barn og voksne får besøk av løperne etter rennet med muligheter for bilder og autografer. Det er stor stas med GULLVINNERE og spesielt når de er norske! Klikk her for film fra "The Attacking Viking Challenge 2014" på Fornebu.

Les mer om Alpinlandslaget her

No Isolation skal hjelpe mennesker ut av ensomhet og sosial isolasjon. Hensikten er at alle skal ha en mulighet til å delta i sin egen hverdag. No Isolation har lansert en robot AV1, for langtidssyke barn og unge voksne.
Mange barn og og ungdom med kreft sliter med langvarige senskader og må i perioder være lenge borte fra skolen. Roboten er en unik mulighet for barn og ungdom til å delta i hverdagen gjennom AV 1. Barnekreftforeningen har investert i prosjektet og er en  fagligressurs for prosjektet i arbeidet med AV1 og barn og ungdom med kreft. AV1 ble tilgjengelig høsten 2016 Les mer om No Isolation her
Bilderesultat for no isolation

Merkekongen selger merkelapper som kan brukes på alt fra klær til kopper. Nå lanserer de et sett hvor 50 kroner av hvert sett går til inntekt for Barnekreftforeningen. Designet står også i stil til Barnekreftforeningens profil.

For mer info se her http://merkekongen.no/

Gullfunn støtter Barnekreftforenignen ved å selge gullsløyfen, som er det internasjonale symbolet for barnekreft.
Støtten går uavkortet til Barnekreftforeningen  og du kan kjøpe den her og i flere av deres butikker.

Nordkak tilbyr skoleklasser, idrettslag, korps, kor, russegjenger, foreninger og dugnadsgrupper muligheten å tjene penger til skolereiser, klasseturer, treningsleire og cuper osv, gjennom å selge kaker, karameller, kjekssjokolade og knekkebrød.

Nordkak ble etablert 1988 og har hjulpet tusenvis av klasser og lag til å tjene penger til sine drømmereiser.
Norkak er bronsjesposor hos Barnekreftforeningen og bidrar gjennom flere kampanjer. I september 2017 samlet de inn 42 800 kr i anledning den internasjonale barnekreftmåneden.
Les mer om Nordkak her

02099