Tilbud for barn og ungdom

Familiekurs på Montebellosenteret

Barnekreftforeningen har i mange år støttet Montebellosenteret. Senteret er Norges eneste nasjonale senter for kreftrehabilitering, og formålet er å gi hjelp til livsmestring for kreftpasienter og deres pårørende. Montebellosenteret er det eneste stedet i Norge som holder kurs for hele familien. Her får man både hjelp fra fagfolk og man får møte familier i samme situasjon. I tillegg bli søsken til barn med kreft ivaretatt.

Familiekurs på Montebellosenteret - les hele saken

Aktivitetsuke for ungdom på Montebellosenteret

Hver sommer arrangeres det en aktivitetsuke for ungdom. Uken arrangeres av Ung Kreft og Montebellosenteret, og Barnekreftforeningen er med å støtte. Aktivitetsuken er for alle mellom 15 og 35 år som har eller har hatt en kreftdiagnose

Aktivitetsuke for ungdom på Montebellosenteret - les hele saken

Treffpunkt for barn og unge mellom 6 og 16 år

Har du et søsken som har kreft? Da kan du benytte deg av Kreftforeninges tilbud om treffpunkt. Dette er en møteplass for pårørende barn og unge mellom 6-16 år. Her kan man møte andre i samme situasjon – med alvorlig sykdom i familien. På alle treffpunkt er det lek, spill og aktiviteter og samtalen er sentral.

Treffpunkt for barn og unge mellom 6 og 16 år - les hele saken

(919) 02099