Naturskolen er et samarbeidsprosjekt mellom Barnekreftforeningen, Friluftssykehuset OUS og Trygg av Natur. Det er et tilbud for barn og unge som har hatt lengre fravær fra skole i forbindelse med kreftbehandling eller søsken som pårørende (under/etter behandling eller mistet). Tilbudet er særlig egnet for barn og unge som ønsker å styrke evnen til å håndtere stress, press og samspill med andre.

En gruppe på 10 deltagere møtes en gang i uken hvor ungdommen selv er med på å bestemme hva man skal gjøre og spise. Som andre naturbaserte tiltak handler det mye om mestring og turfellesskap. I tillegg handler turene våre om hvordan vi kan bruke sanseinntrykkene vi opplever i naturen til å SE, HØRE og KJENNE etter hvordan vi ønsker å ha det i hverdagen. Hva ønsker vi mer av, og hva ønsker vi mindre av.

Les mer om Trygg av Natur, deres filosofi og opplegg i PDFen vedlagt.

Påmelding

Naturskolen har løpende påmelding, som vil si at vi tar inn nye deltagere hele året, så lenge det er plass. For noen er det fint å være med hele semesteret, for andre endrer situasjonen seg og man har kun behov for å være med i noen runder.

For: Barn og ungdom (10-18 år) som har hatt lengre fravær fra skole i forbindelse med kreftbehandling, eller søsken.

Meld deg på ved å sende inn PÅMELDINGSSKJEMA her, og vi vil ta kontakt om oppstart og annen praktisk informasjon.

Håper vi sees ute!

Flyer_20Naturskolen_202021.pdf