Hedmark

Desember:

Kontaktinformasjon lokalt

hedmark@barnekreftforeningen.no

Informasjon til medlemmer. Den som er interessert, ta direkte kontakt med Kjersti Reggestad.til toppen

Hei

Jeg jobber som fysioterapeut ved Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter AS i Sunnfjord i Sogn og Fjordane. Ved senteret har vi lang erfaring innen kreftrehabilitering for unge og voksne. Siden november 2017 har vi hatt to opphold i året for barn i skolealder som har gjennomgått behandling for kreft.  Oppholdet går over 16 dager og har et ressurs og mestringsfokus. Det er i tillegg til et variert opplegg for barna og et eget opplegg for pårørende med undervisninger i aktuelle tema. Til nå har vi kun hatt deltagere fra Helse Vest, men dette er et tilbud som er åpent for barn fra hele landet og vi jobber for å gjøre tilbudet kjent for de som kan være aktuelle for et opphold hos oss. Siden oppstarten i 2017 har vi  fått mange gode tilbakemeldinger på at dette er et helhetlig og etterlengtet tilbud for barna og deres familier.

Link til innlegg om tilbudet på Facebook med tekst og bilde: https://www.facebook.com/556328484379204/posts/2549641468381219?s=882685161&sfns=mo

Link til hjemmesiden vår med informasjon om tilbudet. https://www.rkhr.no/rehabiliteringsopphald/behandlingstilbodet-vart/kreft-barn-unge/

Dersom noen skulle ønske sender vi gjerne brosjyrer per post. Ta gjerne kontakt med meg om dere skulle ha noen spørsmål om tilbudet.

Med venleg helsing

Kjersti S. Reggestad

Fysioterapeut

E-post: kjersti.reggestad@rkhr.no

Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter AS

cid:image001.jpg@01CC3D50.CFCF5050

Seneffektsamling på Leangkollen Hotell i Asker, 18.-20. oktober 2019til toppen

Seneffektsamling på Leangkollen Hotell i Asker, 18.-20.10.2019

Barnekreftforeningen inviterer til en helg for foreldre / foresatte til barn og ungdom med seneffekter etter kreftbehandling. I løpet av helgen vil det bli lagt opptil foredrag / samtalegrupper og aktiviteter.

Oppstart fredag 18.10. med middag kl 1900 og avslutning søndag 20.10.etter frokost.

Denne samlingen skal være en kombinasjon av faglig påfyll og god tid til både spørsmål, erfaringsutveksling og gruppesamtaler i etterkant av foredrag.

Programmet er ikke helt klarlagt enda, men ett foredrag er på plass. Vi har vært så heldige å få med oss Maria Olsson fra Gøteborg. Hun er spesialsykepleier med doktorgrad på ungdom som har hatt kreft. Hun jobber nå ved klinikk for seneffekter for ungdom og voksne etter barnekreft.

Ressursgruppen for seneffekter i Barnekreftforeningen skal på et studiebesøk til Gøteborg i august og de vil også på samlingen fortelle om hvordan de jobber i ressursgruppen.

Barnekreftforeningen dekker billigste reisevei og opphold mot en

Egenandel på kr 1000,- per forelder / foresatte.

Påmelding og reisebestilling gjør du ved å klikke på denne linken;

www.reiseogkonferanseservice.com/Barnekreftforeningen/Seneffektseminar1/

Lurer du på om ditt barn har en seneffekt?

Du finner mer informasjon om tema på http://www.barnekreftforeningen.no/seneffekter/

Seneffekter kan være så mangt, alt fra at man sliter litt på skolen, hører litt dårlig, har få venner, til mer omfattende tilstander som hormonsvikt og fatigue.

Spørsmål kan rettes til fagsjef Britt Ingunn Sævig i Barnekreftforeningen enten på e-post: bis@barnekreftforeningen.no eller mobil 992 48 615

Du blir registrert ved påmelding. Flere opplysninger blir sendt ut når samlingen nærmer seg.

Påmeldingsfrist: INNEN 1. oktober 2019.

Ressursgruppen seneffekter v/

Annette Woldheim Hansen

Leder

Invitasjon til sorgsamling, 27.-29- september 2019 Hadeland Hotell, Grantil toppen