Østfold

Besøk Anno-landsbyen på Isegran

Vi har gleden av å invitere dere til Anno-opplevelse i Fredrikstad.

Året er 1721 og den store nordiske krigen er over. Det er fredstid og velmaktsdager i Fredrikstad. Byen går fra å være en festningsby til en sivil by, og har nå et sterkt behov for å utvikle seg. Fredrikstad har en spennende historie og har vært en av Norges viktigste festningsbyer i forsvaret av riksgrensen mot erkefienden Sverige. Livet er lagt til Isegran rett ved Glommas bredd i Fredrikstad, hvor alt er som det var for nesten 300 år siden, med den moderne byen rett utenfor.

Tv-serien Anno på Nrk tar med 14 deltakere 300 år tilbake i tid - du kan også oppleve denne tidsreisen!

På Isegran kan du oppleve Anno-bydelen fylt av aktiviteter; stikke og sy i skinn hos skomakeren, lag våpenskjold, kle deg i 1700-talls drakt og mye mer! Høker´n kommer, kanskje noen av deltakerne og Oldermann fra serien også gjør det.

Når: Lørdag 27.februar kl. 11 -15

Vi møtes til felles lunsj på Cafe Isegran kl. 11

Egenandel: Transport til og fra Isegran i Fredrikstad

Hvor: Isegran i Fredrikstad

Bindende påmelding: innen 24.februar til ostfold@barnekreftforeningen.no. Oppgi antall og navn på barn og voksen som ønsker å delta.

Medlemskap og evt. utestående må være betalt i sin helhet for å kunne delta. Påmeldingen er bindene, og kostandene vil bli fakturert i sin helhet i etterkant dersom man ikke dukker opp på arrangementet eller har varslet og søkt gyldig fravær i forkant.

(919) 02099

Postadressetil toppen