http://www.innsamlingskontrollen.no/nb/obs-liste/ Foto: Innsamlingskontrollen

Barnekreftforeningen driver ikke med telefonsalg

Barnekreftforeningen har i den siste tiden fått flere henvendelser fra folk som har blitt oppringt av telefonselgere som ber om penger til barn med kreft. Noen ber også om penger til Barnekreftforeningen. Dette er svindel og svært uheldig for Barnekreftforeningen som ikke driver med telefonsalg!

Flere har fortalt at telefonselgerne oppleves som svært pågående og mange blir opprørt av telefonsamtalene. God innsamlingsskikk er viktig for Barnekreftforeningen og vi følger Innsamlingskontrollen og Innsamlingsrådets retningslinjer. Vi tar imot gaver med stor respekt og takknemlighet. Omdømmet vårt er det viktigste vi har og derfor er det leit at noen ødelegger.

Barnekreftforeningen har varslet Innsamlingskontrollen for å finne ut hvem som står bak telefonene. Vi oppfordrer folk til å spørre hvem som tar kontakt og notere hvilket nummer de ringer fra.

Hvordan vet jeg om organisasjonen er godkjent?
Innsamlingskontrollen har en liste over alle godkjente organisasjoner som følger retningslinjer for god innsamlingsskikk. Her kan du se hvem som er på Obs-lista

Ønsker man å gi en gave til Barnekreftforeningen er det mange måter å donere på. Informasjon om dette kan du finne på våre nettsider.

Vil du å prate med oss om å gi en gave er det bare å ta kontakt på telefon 02099.

PS: Nå kan du også starte din egen innsamling på Facebook

(919) 02099

Postadressetil toppen