Lenovo inngår samarbeid med Barnekreftforeningen

Veldedighetsdag hos Lenovo

Lenovo har allerede vært med på FotballtrøyeFredag og merket at det skapte stort engasjement blant de ansatte. Nå har de også gjennomført Løp for meg, hvor de fikk med sine samarbeidspartnere for å bidra til barnekreftsaken. Det ga gode resultater, og de samlet inn nesten 150.000 kr. Under Barnekreftmåneden kommer Lenovo til å donere penger til Barnekreftforeningen gjennom salg av utvalgte Lenovo-PCer.

Vi syns det er veldig spennende å få inn Lenovo som hovedsamarbeidspartner.

Daglig leder Trine Nicolaysen

- Lenovo har allerede vist et fantastisk engasjement for saken, så vi gleder oss til å se hva vi kan få til sammen fremover. Det som er ekstra fint, er de mulighetene som teknologien byr på og kan bidra med, for å hjelpe barn med kreft, sier Trine Nicolaysen.

Marthin Storm Hansen, administrerende direktør i Lenovo Norge, forteller at de over flere år har donert penger til veldedige organisasjoner. - Vi ønsket å velge en organisasjon som våre ansatte i fellesskap kan engasjere seg i.

- Barnekreftforeningen har gitt oss denne muligheten med sitt ambisiøse mål; at ingen barn skal dø av kreft. Vi synes det er givende å kunne bidra til å nå dette målet, og vi i Lenovo Norge ser frem til å jobbe videre med de fantastiske initiativene til Barnekreftforeningen, avslutter Hansen.