
Barnekreftmåneden for næringslivet Slik kan dere delta!

Hvert år i september markerer vi Den internasjonale barnekreftmåneden – en viktig tid for å rette oppmerksomheten mot barn og unge som rammes av kreft.
Takket være livsviktig forskning på barnekreft overlever nå 9 av 10 barn kreft. Likevel dør fortsatt årlig 40 barn – 2 skoleklasser – av kreft, og barnekreft er den hyppigste sykdomsrelaterte dødsårsaken blant barn i alderen 1-14 år.
Vil din bedrift engasjere seg i Barnekreftmåneden?
Barnekreftmåneden handler om å øke bevisstheten om barnekreft i samfunnet. Vi samler inn midler til mer forskning, bedre behandlingsmetoder og økt livskvalitet for de berørte familiene.
Sammen kan vi bidra til at ingen barn skal dø av kreft, og at de som overlever kan leve gode liv uten seneffekter.
Barnekreftforeningen stiller med tilgjengelig kampanjemateriell som kan brukes i ulike uttak og aktiviteter. Ta kontakt så hjelper vi dere i gang.

Slik kan dere delta!
Dersom bedriften ønsker å engasjere seg i Barnekreftmåneden er det mulighetene mange:
Donér en andel av omsetningen
Sett av en prosentandel av dags- eller ukesomsetningen til Barnekreftforeningen i september. Det kan være én dag, én uke – eller hele måneden.
Gi en 10’er-aksjon i kassen
La kundene bidra ved å legge til en 10’er på kjøpet sitt i fysisk butikk eller nettbutikk. Små beløp blir store når mange deltar!
Innsamlingsbøsse – fysisk eller digital
Plasser en plakat på disken eller en QR-kode til digital innsamling. Vi kan hjelpe med materiell.
Gull for håp – dekorer med mening
Gullsløyfen er det internasjonale symbolet for barnekreft. Kle butikken, restauranten eller kontoret i gull. Gullsløyfer, ballonger og dekor skaper synlighet og engasjement.
Produkter eller gavekort til inntekt for saken
Lag et spesialprodukt eller en menyrett der hele eller deler av salget går til Barnekreftforeningen.
Bedriftsdonasjon med synlighet
Gi en engangsdonasjon og vis engasjementet i egne kanaler.
Engasjer ansatte
Start en intern innsamlingsaksjon, bakelotteri eller sporty utfordring.
Matche kundebidrag
Forsterk kundenes – eller ansattes bidrag ved å doble det de gir – f.eks. matche alle rund-opp-beløp.
Del i egne kanaler
Bruk deres nettside, nyhetsbrev og sosiale medier til å fortelle om kampanjen. Vi kan bidra med ferdige tekster og bilder.
Spørsmål til konsept og gjennomføring?
Ta kontakt med partneransvarlig i Barnekreftforeningen, Tine Quinn!
Løp for meg - bedrift
Vil din bedrift oppfordre sine ansatte til trening med mening? La hver kilometer få enda større verdi!
• Oppfordre de ansatte til å gå, løpe, sykle eller være i aktivitet så mye de kan i løpet av september.
• For hver kilometer som tilbakelegges, donerer bedriften XX kroner til Barnekreftforeningen.
• Inviter samarbeidspartnere, konkurrenter eller andre i eget nettverk til å bli med.
• Hver kilometer teller – både for helsen og for en god sak!

LA DERE INSPIRERE!
Sammen viser vi at næringslivet bryr seg
– og at små bidrag kan gi store ringvirkninger.
Hjertelig takk for støtten.
