For femte året på rad arrangerer vi i Barnekreftforeningen vår aktive innsamlingsaksjon, Løp for meg. Løpet er lagt til september for å markere Den Internasjonale Barnekreftmåneden.

I år som i fjor inviterer vi "barn" i alle aldre, til å løpe for de barna og ungdommene som rammes av kreft.

Det spiller ingen rolle hvor fort eller langt du løper. Det som virkelig betyr noe, er den viktige saken du løper for. Gjennom din deltakelse er du med å bekjempe barnekreft!

Du kan delta på flere ulike måter

1. Løp "alene"
Det eneste du trenger å gjøre for å delta, er å melde deg på og finne en fin plass å løpe i september. For mer informasjon, les her,

ENKELTPÅMELDING: Du velger selv når du vil løpe, hvor løypa skal gå og hvor langt du vil løpe. Det er også mulig å løpe flere ganger.

Klikk deg inn på denne siden for å melde deg på som enkeltperson.

I påmeldingsskjemaet vil du få disse valgmulighetene

1. Kjøp et elektronisk startnummer (pdf), som du enkelt kan printe ut selv, og feste på t-skjorta når du løper. Startnummeret er blankt, slik at du kan skrive det du selv ønsker - enten det er eget navn, en hilsen til noen du løper for, eller lagnavnet til gjengen du løper med.
Pris: 200,-

2. Kjøp et fysisk startnummer og medalje få det tilsendt med posten.
Pris: 250,-

FAMILIEPÅMELDING: ønsker dere å løpe "alene" som familie kan dere kjøpe en rabattert familiepakke. Pakken koster 625,- og inneholder 4 medaljer og 4 startnummer. Her er det også mulig å legge til ekstra medalje for 50,- per stykk. Startnummer følger også med. Meld på familien her!

Obs! Meld deg på innen 18. august, for å være sikret levering innen 1. september. Startnummer og medaljer sendes til én adresse. Porto er inkludert i prisen.

2. Finn et lokalt Løp
Ønsker du å delta på et lokalt løp for meg? Les her,

Finn et lokalt løp i nærheten og bli med! Gå inn på denne siden for oversikt over hvilke aktive innsamlingsløp som er opprettet. Klikk deg inn på løpsinnsamlingen for mer informasjon om det aktuelle løpet.

Finner du ikke et løp i nærheten kan du kanskje gå sammen med noen om å arrangere et løp der du bor?

3. Arranger et lokalt Løp
Les mer om hvordan du kan arrangere et lokalt Løp for meg her,

Ønsker du å arrangere et lokalt løp for meg? Opprett en egen innsamlingsaksjon og spre ordet til familie, venner og bekjente. Legg inn informasjon om ditt løp; dato, sted, deltakeravgift etc., og bruk innsamlingsaksjonen som påmeldingsløsning. Det er mulig å Vippse, betale med kort eller bestille faktura. Når du har opprettet en egen innsamlingsaksjon til ditt lokale løp har du også anledning til å kommunisere med de som støtter innsamlingen gjennom kommentarer og oppdateringer. Del innsamlingsaksjonen på Facebook, epost eller andre sosiale medier for å invitere flest mulig deltakere.

Opprett en innsamling her

*Fristen for å bestille arrangørpakke var 1. september og har dessverre utgått. Det er fremdeles mulig å arrangere løp og opprette en løpsinnsamling i september. Når du oppretter en innsamling får du tilsendt et digitalt startnummer og diplom. Skriv gjerne ut startnummer og diplom til utdeling på løpsdagen, eller del det med deltakerne dine på e-post.

4. Løp som bedriftslag
Skap samhold og aktivitetsglede blant kollegaene på arbeidsplassen, og meld på bedriften din! Løp sammen, eller hver for dere gjennom hele september. Les mer om bedriftslag her,

Få med dine ansatte og kolleger på årets Løp for meg. Et sprekt initiativ som er godt for helsen, samtidig som dere bidrar i kampen mot barnekreft. Hva er vel mer motiverende enn trening med mening?

Meld på et bedriftslag her!

Velg mellom liten og stor deltakerpakke;

Liten pakke inneholder
- Markedsmateriell for å vise støtten og engasjementet i sosiale medier og intern kommunikasjon
- Elektronisk startnummer (PDF) til alle ansatte/deltakere
- Diplom til alle som har deltatt
Pris: 30.000,-

Stor pakke inneholder
- Elektronisk startnummer (PDF) til alle ansatte/deltakere
- Diplom til alle som har deltatt
- Barnekreftforeningens "Løp for meg"-prosjektlogo til bruk på eget merch eller markedsføringsmateriell for å skape ekstra engasjement. Eksemelvis drikkeflasker, tskjorter eller refleksseler.
Pris: 50.000,-

Lag interne konkurranser og aktivitetsmål, eller utfordre en bedriftspartner til å tilbakelegge flest mulig kilometer i løpet av september. Vi sender en pokal til det bedriftslaget som kommer lengst i løpet av september!

For spørsmål rundt bedriftspåmelding, send en e-post til [email protected]

PS! Er dine ansatte på Strava? Bli med i klubben vår på Strava og registrer innsatsen der.

Hva gjør jeg når jeg er ferdig med å løpe?

Når du har løpt, kan du registrere distansen du har tilbakelagt - slik at du havner på den offisielle resultatlista.

Du velger selv hvor ofte du registrerer, dersom du løper flere ganger, men distansene vil ikke summeres automatisk. Ønsker du å finne totaldistansen din må du søke opp eget navn/lagnavn/arrangement, for så å summere.

Har du deltatt på et lokalt arrangement, eller bedriftslag, må du derfor huske å legge til navnet på det aktuelle løpsarrangementet/laget, når du registrerer resultatet ditt.

Skriv ut diplomet du fikk tilsendt i bekreftelsesmailen og lag din egen premieseremoni!

Tagg gjerne bildene dere legger ut i sosiale medier med @barnekreftforeningen og #løpformeg - så ser vi hvem som løper sammen med oss!

Ofte stilte spørsmål

Må man løpe, eller kan man gå?

Selv om det heter Løp for meg, betyr ikke det at man løpe. Du velger selv om du vil gå, jogge eller løpe. Her er det ikke tid og tempo som er det viktigste, men at vi er ute og tilbakelegger distansen i fellesskap for den gode saken. Dette er et løp der absolutt alle kan delta, uavhengig av fysiske forutsetninger.

Er det påmeldingsfrist?

Du kan melde deg på helt frem til 30. september, som er siste løpsdagen. Har du bestilt ting med posten vil dette sendes fortløpende, så langt lageret rekker.

Fristen for å få tilsendt startnummer og medalje innen 1. september er 18. august, for enkeltpåmeldinger/familiepåmeldinger. Er du lokal arrangør og ønsker å bestille arrangørpakke er fristen 1. september. Her må du også beregne inntil 14 dagers leveringstid.

Jeg har meldt meg på, men ikke fått bekreftelsesmail?

Da sjekker du først postkassen med søppelpost. Hvis du mot formodning ikke finner bekreftelsesmailen der sender du en epost til:

1. [email protected] (enkeltpåmelding, familiepåmelding, bedriftslag)

2. [email protected] (lokale løp)

Hvordan får jeg startnummeret mitt?

Enkeltpåmelding og familiepåmelding: dersom du kjøper et elektronisk startnummer, får du dette tilsendt på e-post når du melder deg på. Startnummeret er blankt, slik at du kan skrive det du selv ønsker - enten det er eget navn, en hilsen til noen du løper for, eller lagnavnet til gjengen du løper med.

Dersom du kjøper et fysisk startnummer vil dette sendes med posten. Meld deg på innen 18. august, for å være sikret levering innen 1. september. Alt løpsmateriell sendes til én adresse. Porto er inkludert i prisen.

Bedriftslag: bedriften mottar et elektronisk startnummer som kan printes ut og deles ut til alle ansatte som ønsker å delta.

Lokale løp: dersom arrangøren har bestilt startnummer til sitt arrangement deles disse ut på selve løpsdagen.

Jeg har opprettet en innsamlingsside til arrangementet mitt, hvordan får jeg oversikt over deltakerne mine?

Alle donasjoner til innsamlingssiden din vil registreres fortløpende i kommentarfeltet på siden.

Dersom noen har huket av for anonym donasjon kan du be om å få se bekreftelses-eposten de har fått, og bruke dette som en kvittering for påmelding på løpsdagen.

Trenger jeg Strava eller GPS-klokke for å delta?

Nei, det trenger du ikke. Du kan loggføre løpet ditt akkurat slik du vil. Resultatet, med antall meter løpt, skal uansett registreres på en egen side når du har løpt. Du velger selv om du vil registrere løpene dine fortløpende, eller samle opp alt til slutt. Dersom du registrerer fortløpende vil ikke distansen summeres automatisk. Ved å registrere resultatet ditt havner du også på den offisielle resultatlista.

Obs! Har du deltatt på et lokalt arrangement, eller bedriftslag - husk å legge til det aktuelle navnet på løpsarrangementet eller laget. På denne måten kan dere søke opp den totale innsatsen deres.

Kan man løpe flere sammen?

Ja! Arranger et løp der du bor, finn et løpsarrangement i nærheten av deg, få med familien og vennegjengen, eller meld på et bedriftslag. Mulighetene er mange!

Jeg skal arrangere et lite løp der jeg bor. Kan jeg få tilsendt medaljer til de som skal delta?

Trykk på knappen "Bestill arrangørpakke her" lengre opp på denne siden og fyll inn skjemaet. Du vil da kunne bestille medaljer og startnummer. Dette kan inkluderes i startkontingenten du har satt for løpet ditt eller selges separat til inntekt for saken.

Overskuddsmateriell sendes i retur til; Barnekreftforeningen, Postboks 78 sentrum, 0101 Oslo. Merkes: Løp for meg.

OBS! Frist for å bestille arrangørpakke er 1. september og har dessverre utgått.

Hva går pengene til?

Inntektene tilknyttet Løp for meg går til forskning på barnekreft, og Barnekreftforeningens arbeid for barn og unge som rammes av kreft.

Les mer her, om hvordan vi bruker pengene.

Ved å delta på Løp for meg aksepterer du følgende:

• Du deltar på egen risiko.
  • Vi refunderer ikke startkontingenten, påmeldingen er bindende.
  • Vi refunderer ikke startkontingenten ved uforutsette hendelser som krever at arrangementet må avlyses (feks. ekstremvær eller epidemier)
  • Vårt konsept må ikke stenge byens gater for trafikk og forgjengere på grunn av løpet. Løpingen skal være en del av bybildet.
  • Du må følge trafikkreglene og vise hensyn når du løper eller går.
  • Du ser til høyre og venstre i alle typer kryss. Alltid.
  • Du tar hensyn til alle som beveger seg i løypen, dersom dere er flere.
  • Vi forbeholder oss retten til eventuelle endringer.