For syvende året på rad arrangerer vi i Barnekreftforeningen vår aktive innsamlingsaksjon, Løp for meg. Du kan arrangere løp hele september og oktober. September er Den Internasjonale Barnekreftmåneden og oktober arrangeres NRK TV-aksjonen. Vi løper derfor begge månedene i år!

I år som i fjor inviterer vi i store og små til å løpe for barn og unge som er rammet av kreft.

Nytt av året er at løpene arrangeres via Spleis. Følg lenkene under for å enten melde deg som arrangør eller finne et løp i nærheten av der du bor!

Facebook-gruppe for arrangører

Meld deg inn i Facebook-gruppa vår for arrangører. Her kan du stille spørsmål til oss i Barnekreftforeningen om Løp for meg. Og dere arrangører kan utveksle erfaringer og gi tips til hverandre. Be om å bli medlem av gruppen HER.

Påmeldingsfrist for arrangører

Løp for meg arrangeres gjennom hele september. Det er ingen påmeldingsfrist.

Hvordan organiseres påmelding og betaling?

I år er det enklere enn noen gang! Vi har opprettet en Spleis-aksjon og ved å opprette en Spleis vil du kunne opprette og selge billetter, ta i mot gaver, kommunisere med deltagere og ha full kontroll.

Du bestemmer selv hva billettene skal koste, vår veiledende pris er på 150,- men du står fritt til å sette denne opp og ned etter eget ønske.

Startnummer og medaljer

Som lokal arrangør kan du bestille arrangørpakke med startnummer, pannebånd og medaljer til dine deltakere.

Etter at du har registrert deg som arrangør ved å trykke på den rød knappen rett over her sender vi deg en epost med lenke til skjema for bestilling av arrangørpakker.

Siste frist for bestilling: 14 dager før din løpsdato.

Følg med på hvor mange som melder seg på løpet ditt. Det er mulig med etterbestillinger.

Oversikt over påmeldte til ditt arrangement

I kontrollpanelet har du full oversikt over alle som har kjøpt billetter ved å trykke på «Innbetalinger» i sidepanelet for så å trykke deg inn på «Belønningsoversikt». Da vil du enkelt kunne se antallet billetter solgt av hver type slikt at det blir lettere å bestille opp riktig antall arrangørpakker.

Hva går de innsamlede pengene til?

Inntektene tilknyttet Løp for meg går i 2024 til NRK TV-aksjonen som i år går til Barnekreftforeningens arbeid med å etablere familiehus nær sykehusene i Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo der alvorlig syke barn kan være sammen med sin familie.

Kontakt oss hvis du har spørsmål

Hvis du har andre spørsmål, kan du sende en e-post til:

Oversikt over løp

Er det påmeldingsfrist for deltakere?

Det vil arrangeres løp i store deler av Norge gjennom hele september og oktober. Finn ditt lokale løp og sjekk påmeldingsfristen som gjelder der.

Jeg har meldt meg på, men ikke fått bekreftelsesmail?

Sjekk først postkassen med søppelpost. Hvis du mot formodning ikke finner bekreftelsesmailen der, send en e-post til:

[email protected]

Du kan også sende en melding direkte til arrangør ved å trykke på "Snakk med innsamleren" inne på spleisen/arrangementet.

Hvordan får jeg startnummeret mitt?

Lokale løp: Startnummer vil bli delt ut av lokale arrangører på selve løpsdagen.

Bedriftslag: bedriften mottar et elektronisk startnummer som kan skrives ut og deles ut til alle ansatte som deltar.

Må man løpe, eller kan man gå?

Selv om det heter Løp for meg, betyr ikke det at man løpe. Du velger selv om du vil gå, jogge eller løpe. Her er det ikke tid og tempo som er det viktigste, men at vi er ute og tilbakelegger distansen i fellesskap for den gode saken. Dette er et løp der absolutt alle kan delta, uavhengig av fysiske forutsetninger.

Hva går pengene til?

Inntektene tilknyttet Løp for meg går til forskning på barnekreft, og Barnekreftforeningens arbeid for barn og unge som rammes av kreft.

Les mer her, om hvordan vi bruker pengene.

Hvis jeg har andre spørsmål, hvor tar jeg kontakt?

Vi har en egen e-postadresse for alle spørsmål knyttet til Løp for meg. Der svarer vi fortløpende på alle spørsmål som kommer inn:

[email protected]

Tagg gjerne bildene dere legger ut i sosiale medier med @barnekreftforeningen og #løpformeg - så ser vi hvem som løper sammen med oss!

Ved å delta på Løp for meg aksepterer du følgende:

• Du deltar på egen risiko.
  • Vi refunderer ikke startkontingenten, påmeldingen er bindende.
  • Vi refunderer ikke startkontingenten ved uforutsette hendelser som krever at arrangementet må avlyses (feks. ekstremvær eller epidemier)
  • Vårt konsept må ikke stenge byens gater for trafikk og forgjengere på grunn av løpet. Løpingen skal være en del av bybildet.
  • Du må følge trafikkreglene og vise hensyn når du løper eller går.
  • Du ser til høyre og venstre i alle typer kryss. Alltid.
  • Du tar hensyn til alle som beveger seg i løypen, dersom dere er flere.
  • Vi forbeholder oss retten til eventuelle endringer.