Vi har tidligere hatt stor suksess med Løp for meg, en aktiv innsamlingsaksjon der barn løper til inntekt for barn og unge med kreft. Løpet er lagt til september for å markere den internasjonale Barnekreftmåneden. Årets løp er for "barn i alle aldre" og det spiller ingen rolle hvor fort du løper. Det som virkelig betyr noe er den viktige saken du løper for. Gjennom din deltakelse er du med å bekjempe barnekreft.

Grunnet årets koronasituasjon og uforutsigbarheter rundt større idrettsarrangement og smittevern, har vi besluttet å løpe sammen - hver for oss. Vårt mål er å få med så mange som mulig til å løpe sammen med oss, for de barna som ikke kan.

Slik deltar du

Det eneste du trenger for å kunne delta på årets løp er å klikke deg inn på denne siden, fylle ut påmeldingsskjemaet, for så å velge deg en fin plass å løpe i tidsrommet tirsdag 1. september til og med søndag 13. september.

For påmelding som familie kan du kjøpe en familiepakke her.

I påmeldingsskjemaet vil du kunne velge mellom disse ulike pakkene

• For 175,- kan du laste ned et elektronisk startnummer (pdf), som du enkelt kan printe ut selv og feste på t-skjorta. Last det ned her. Startnummeret er blankt, slik at du kan skrive det du selv ønsker - enten det er eget navn, en hilsen til noen du løper for eller lagnavnet til gjengen du løper med.
  • For 225,- vil du motta et fysisk startnummer og medalje i posten.
  • For 275,- vil du motta et fysisk startnummer og medalje, samt en t-skjorte i ønsket størrelse (kun barnestørrelser), i posten.
  • Familiepakke: det er også mulig å kjøpe en familie-pakke til 575,- Pakken inneholder 4 medaljer, 4 startnummer og 2 t-skjorter til barna. Her er det mulig å legge til ekstra barn for 50,- per barn. Kjøp familiepakken her. Startnummer, medaljer og t-skjorter sendes til èn adresse. Porto er inkludert.

Du velger selv når på dagen du vil løpe, hvor løypa skal gå og hvor langt du vil løpe. Det er også mulig å løpe flere dager. Husk å registrere hvor langt du har løpt når du er ferdig! På denne måten kan vi se hvor lang distanse vi klarer å tilbakelegge for barna våre. Ved å registrere resultatet ditt havner du også på den offisielle resultatlista. Klikk her for å registrere ditt løp!

Sløyfe-Challenge: lag deg en "sløyfe" på en kilometer eller to, og se hvor mange runder du kan løpe eller gå i løpet av løpsperioden. Du kan også sette på en alarm og se hvor mange runder du rekker på 30 minutter.

Psst!

Hva med å invitere familien, vennegjengen, nabolaget, idrettslaget, skoleklassen eller gjengen på kontoret til et koronavennlig løp, en plass i nærmiljøet? Alle som deltar på årets Løp for meg må til enhver tid overholde de gjeldende smittevernreglene. Husk derfor å oppdatere dere på myndighetenes regler for smittevern, før dere planlegger et eventuelt felles løpsarrangement.

Ofte silte spørsmål

Må man løpe, eller kan man gå?

Selv om det heter Løp for meg, betyr ikke det at man løpe. Du velger selv om du vil gå, jogge eller løpe. Her er det ikke tid og tempo som er det viktigste, men at vi er ute og tilbakelegger distansen i fellesskap for den gode saken. Dette er et løp der absolutt alle kan delta, uavhengig av fysiske forutsetninger.

Trenger jeg Strava eller GPS-klokke for å delta?

Nei, det trenger du ikke. Du kan loggføre løpet ditt akkurat slik du vil. Resultatet, med antall meter løpt, skal uansett registreres på en egen side når du har løpt. Du velger selv om du vil registrere løpene dine fortløpende, eller samle opp alt til slutt. Dersom du registrerer fortløpende vil ikke distansen summeres automatisk. Ved å registrere resultatet ditt havner du også på den offisielle resultatlista.

Her er link til registreringssiden.

Er det påmeldingsfrist?

Du kan melde deg på helt frem til 13. september, som er siste løpsdagen. Har du bestilt ting med posten vil dette sendes fortløpende.

Jeg har meldt meg på, men ikke fått bekreftelsesmail?

Da sjekker du først spamfolderen, det kan hende bekreftelsesmailen har blitt sortert som søppelpost. Hvis du mot formodning ikke finner bekreftelsesmailen der heller, send en e-post til [email protected]

Hvordan får jeg startnummeret mitt?

Dersom du kjøper et elektronisk startnummer kan du laste det ned her. Print det ut og fest det på t-skjorta den dagen du ønsker å løpe for saken. Startnummeret er blankt, slik at du kan skrive det du selv ønsker - enten det er eget navn, en hilsen til noen du løper for eller lagnavnet til gjengen du løper med.

Dersom du kjøper fysisk startnummer vil dette sendes med posten fortløpende, etter at bestillingen din er mottatt.

Det er ikke obligatorisk med startnummer for å gjennomføre løpet, men du kan velge å løpe med det for å vise andre at du deltar på et virtuelt, veldedig løp.

Kan man løpe flere sammen?

Ja! Så lenge myndighetenes retningslinjer for smittevern opprettholdes, er det helt lov å samles til et felles mini-arrangement dersom man ønsker det.

Alle som deltar på årets Løp for meg må til enhver tid overholde de gjeldende smittevernreglene. Sjekk ut Folkehelseinstituttets regler for arrangementer, samlinger og aktiviteter her. Her finner du også gode sjekklister for å sikre en koronavennlig gjennomføring av løpet, dersom dere er flere som skal løpe sammen.

Hva går pengene til?

Inntektene tilknyttet Løp for meg går til forskning på barnekreft, samt Barnekreftforeningens arbeid for barn og unge med kreft.

En liten del av summen vil også gå til gjennomføringen av arrangementet: alt fra kommunikasjon og kundeservice til administrasjon, porto og medaljer.

PS. Ved påmelding kan du også donere et valgfritt beløp som går uavkortet til Barnekreftforeningens arbeid.

Jeg får ikke løpt likevel - kan noen andre overta mitt startnummer?

Ja, det går helt fint. Hvis vedkommende som overtar ditt startnummer ønsker å løpe i sitt eget navn - og ikke ditt - sender du eller vennen din en e-post til [email protected] med denne informasjonen:

- Navn på vedkommende som opprinnelig kjøpte startnummeret.

- Kontaktinformasjon på vedkommende som overtar startnummeret;
navn, telefonnummer, e-post og adresse.

Tagg gjerne bildene dere legger ut i sosiale medier med @barnekreftforeningen og #løpformeg - så løper vi sammen, hver for oss.

Ved å delta på Løp for meg aksepterer du følgende:

• Du deltar på egen risiko.
  • Vi refunderer ikke startkontingenten, påmeldingen er bindende. Du kan overføre startnummeret eller selge til en annen.
  • Vi refunderer ikke startkontingenten ved uforutsette hendelser som krever at arrangementet må avlyses (feks. ekstremvær eller epidemier)
  • Vårt konsept må ikke stenge byens gater for trafikk og forgjengere på grunn av løpet. Løpingen skal være en del av bybildet.
  • Du må følge trafikkreglene og vise hensyn når du løper eller går.
  • Du ser til høyre og venstre i alle typer kryss. Alltid.
  • Du tar hensyn til alle som beveger seg i løypen, dersom dere er flere.
  • Vi forbeholder oss retten til eventuelle endringer.