Personlige historier gjør inntrykk. Skriv rett fra hjertet om hva det var som fikk deg til å starte innsamling. Andre vil gi til din innsamling dersom de også blir berørt av det samme som deg. Tenk også over hvem som er målgruppen din.

Trenger du inspirasjon og vil se hva andre har gjort, klikk her!

Hvordan gjør du det?

Det er flere valg:

Min innsamling

Start din egen innsamling på siden Min innsamling. Her er det enkelt å følge med på hvor mye du har samlet inn. Legg gjerne inn bilder til inspirasjon og husk å takke giverne med en personlig hilsen. Du kan bruke plattformen både som privatperson og som bedrift. I tillegg kan du velge hva pengene skal øremerkes, som for eksempel forskning. Det påløper ingen gebyrer på dine innsamlede midler og alle gaver går uavkortet til ditt formål.

Ved å følge stegene her, setter du enkelt opp en innsamling på Facebook. Hele beløpet går uavkortet til Barnekreftforeningen, det vil si uten gebyrer. Giverløsningen eies av Facebook og vi kan derfor ikke endre noen funksjoner. Dersom du har tekniske problemer, anbefaler vi deg å ta kontakt med Facebooks kundeservice.

Spleis

Du kan også starte en Spleis for å samle inn penger til ditt formål. Spleis er en populær og velkjent plattform, men vær oppmerksom på at det påløper gebyrer i form av en prosentandel av dine innsamlede midler.

Vipps

Ved ulike arrangementer som krever betaling på stedet, er det mulig å få tildelt et unikt Vippsnummer. Etter arrangementet er over, kan du be om å få tilsendt rapport fra oss. Ta kontakt med oss på [email protected] for mer informasjon om dette.

Les mer her om hva pengene går til

Skattefradrag på gaver gitt via Vipps eller Facebook

Gaver på minst 500 kroner gir rett til skattefradrag. Dette må rapporteres inn på ditt fødselsnummer. Når du gir en gave via Vipps, Spleis, eller Facebook får vi ikke tilgang til dine personopplysninger. Dersom du ønsker skattefradrag for slike gaver må du derfor ta kontakt med oss direkte på [email protected] slik at vi kan registrere gaven på ditt fødselsnummer. Du må også sende oss dokumentasjon på gaven (kvittering eller skjermbilde). Les mer om skattefradrag på Skatteetatens nettsider