Bli med i kampen mot barnekreft!

Med flere supporterklubber på laget inviterer vi i Barnekreftforeningen til FotballtrøyeFredag, fredag 3. desember. Uavhengig av hvilket lag ditt fotballhjerte slår for har vi bruk for ditt heiarop og din støtte!

Så enkelt er det å delta;

Vipps 50 kroner til 705404

Støtt kampen mot barnekreft med 50 kroner, eller et valgfritt beløp, og du er med på laget!

Ta på fotballtrøye

Ta på din favorittrøye fredag 3. desember - enten du skal på jobb, skole, i barnehagen, eller hjemme i sofaen til fredagstacoen.

Del din FotballtrøyeFredag

Hjelp oss å nå ut til enda flere deltagere! Del et bilde av ditt FotballtrøyeFredag-øyeblikk og tagg det med #fotballtrøyefredag i sosiale medier.

Vårt mål er å samle et stort lag med "vanlige folk", fotballentusiaster, klubber, foreninger og bedrifter som ønsker å bli med i kampen mot barnekreft. Få med deg familie, venner, kollegaer, lagkamerater og lagvenninner og bli med på FotballtrøyeFredag den 3. desember.

Barn har mye de skal oppleve. Sammen kan vi komme nærmere målet om at ingen barn skal dø av kreft!

Q&A

MÅ jeg ha på fotballtrøye?

Du er selvfølgelig hjertelig velkommen til å støtte saken ved å Vippse 50 kroner til 705404 - med eller uten fotballtrøye. Dersom du ikke har en egen fotballtrøye kan du kanskje låne av noen du kjenner? Her er det ingen krav til fotballtrøyens opprinnelse eller tilhørende lag.

Hva hvis jeg må bruke uniform på jobb?

Dersom du ikke har anledning til å bruke fotballtrøye på dagtid kan du gjerne delta etter arbeidstid/skoletid, hjemme i sofaen eller kanskje i løpet av helgen? Del ditt FotballtrøyeFredag-øyeblikk i sosiale medier og tagg med #Fotballtrøyefredag - så ser vi hvem som er med oss på laget!

Hva går pengene til?

Alle donasjoner går til forskning på barnekreft, og Barnekreftforeningens arbeid for barn og unge som rammes av kreft.

Les mer her, om hvordan vi bruker pengene.

Hva er historien bak FotballtrøyeFredag?

Konseptet Football Shirt Friday stammer i utgangspunktet fra "fotballens hjemland", England. Gjennom Football Shirt Friday samles fotballnasjonen til støtte for tarmkreft.

Etter tips fra en venn av Barnekreftforeningen og ivrig Arsenal-supporter, Marius Klemo, tar vi nå konseptet til Norge! Fredag 3. desember inviterer vi derfor hele fotball-Norge til å bli med på laget, når vi samles til FotballtrøyeFredag til støtte for barnekreftsaken. Barn har mye de skal oppleve. Bli med i kampen mot barnekreft.