Så enkelt er det å delta:

Støtt

Vipps 100 kroner (eller valgfritt beløp) til 705404, og bli med på laget i kampen mot barnekreft.

Delta

Ta på din favorittrøye fredag 3. mai - enten du skal på jobb, skole, i barnehagen eller er hjemme. PS! Det er lov med fotballtrøye hele helgen.

Del et bilde av ditt FotballtrøyeFredag-øyeblikk og tagg #fotballtrøyefredag i sosiale medier.

Barn har mye de skal oppleve. Vårt mål er at ingen barn skal dø av kreft, og at barn som Filip skal kunne leve friske liv - med seks fotballtreninger i uka, og mål om å bli fotballstjerne.

Bli med når vi samler Norges fineste lag i kampen mot barnekreft. Få med deg familie, venner, kollegaer, lagkamerater og lagvenninner og bli med på FotballtrøyeFredag 3. mai 2024.

Q&A

MÅ jeg ha på fotballtrøye?

Du er selvfølgelig hjertelig velkommen til å støtte saken ved å Vippse 100 kroner til 705404 - med eller uten fotballtrøye. Dersom du ikke har en egen fotballtrøye kan du kanskje låne av noen du kjenner? Her er det ingen krav til fotballtrøyens opprinnelse eller tilhørende lag.

Hva hvis jeg må bruke uniform på jobb?

Dersom du ikke har anledning til å bruke fotballtrøye på dagtid kan du gjerne delta etter arbeidstid/skoletid, hjemme i sofaen eller kanskje i løpet av helgen? Del ditt FotballtrøyeFredag-øyeblikk i sosiale medier og tagg med #Fotballtrøyefredag - så ser vi hvem som er med oss på laget!

Hva går pengene til?

Alle donasjoner går til forskning på barnekreft, og Barnekreftforeningens arbeid for barn og unge som rammes av kreft.

Les mer her, om hvordan vi bruker pengene.

Hva er historien bak FotballtrøyeFredag?

Konseptet Football Shirt Friday stammer i utgangspunktet fra "fotballens hjemland", England.

Etter tips fra vår Elkjøp-venn og ivrig Arsenal-supporter, Marius Klemo, tok vi konseptet til Norge. Første fredag i mai blir heretter fast "kampdag", og vi inviterer hele fotball-Norge til å bli med på laget når vi samles til Barnekreftforeningens FotballtrøyeFredag.

Barn har mye de skal oppleve. Bli med i kampen mot barnekreft!

Les gjerne mer om FotballtrøyeFredag:

FotballtrøyeFredag

Dette er en anonym gave, du binder deg ikke til noen ting!
Om bedriften
Om kontaktpersonen