Vi har fått meteren til Bent Høie!

Barnekreftforeningens Gullauksjon

Det var på en pressekonferanse i juni, rett før sommerferien 2020, at Bent Høie introduserte meteren til folket.

«…Jeg tror meteren blir mindre jo flere venner som kommer på festen. Jeg tror meteren blir kort når promillen blir høy. Derfor er det lurt å minne seg selv på hvor lang en meter egentlig er. Jeg gjorde det selv i går. Da tok jeg fram en tommestokk for å sjekke. Og en meter er lengre enn man skulle tro!»

sa Helseministeren før han dro frem en tommestokk under pressekonferansen for å vise oss hvor lang en meter er.

Siden den gong har det vært mye snakk om meteren. Og nå har DU muligheten til å sikre deg Bent Høies historiske meter.

«Jeg håper at du graver dypt ned i lommen for å få tak i dette historiske metermålet, som alle i Norge husker», sier Bent Høie, som også har signert tommestokken.

– Vi kan ikke annet enn å være enig med Helse- og omsorgsministeren, sier Trine Nicolaysen, daglig leder i Barnekreftforeningen, som håper folk vil gi raust til vår sak ved å sikre seg noen av auksjonsobjektene.

Norges største idrettsstjerner er med

To av Norges desidert største idrettsstjerner er med og donerer auksjonsobjekter til Barnekreftforeningen. Hekkeløperen med gullmedalje og OL-rekord, Karsten Warholm, gir deg muligheten til å løpe av sted med signerte løpesko.

Norges beste fotballspiller, Erling Braut Haaland, nevnes i samme åndedrag som legender som Messi, Ronaldo og Mbappé. Han er også med å støtte barnekreftsaken og gir deg muligheten til å sikre deg både signert klubb- og landslagsdrakt.

Kryptokunst

Det vil også bli mulighet for å eie ditt helt eget digitale kunstverk av kunstneren Trym Ruud. Salget av digital kunst, eller NFT som står for Non-fungible token, har eksplodert og nå har du sjansen til å stikke av med en «Rude Boy’s» signert Norges mest populære krypto-kunstner.

Ruud selger sine verker i kryptovalutaen Ethereum (ETH). Og har hatt stor suksess det sist året. I det siste året har Ruud solgt kunst for 720 Ethereum, som tilsvarer rundt 22 millioner kroner i dagens valuta.

Noen av Tryms «Rude Boy’s» har blir solgt for opp mot 32 ETH, som tilsvarer 960 000 norske kroner i dagens valuta.

«I snitt har kunsten min solgt for 250.000 kroner, når man også inkluderer andregangsmarkedet (re-salg). Ettersom dette er første gangen jeg donerer en Rude Boy til en veldedig organisasjon, blir det utrolig spennende å se hva vi kan få til for en så viktig sak. Det har vært et ekstra givende kunstverk å jobbe med, og jeg håper virkelig at denne spesielle utgaven vil nå nye høyder under Barnekreftforeningens auksjon.»

Dette kan du sikre deg i Barnekreftforeningens Gullauksjon

• Bent Høies metermål
  • Signerte løpesko og løpsdrakt fra Karsten Warholm
  • Signert klubbdrakt og landslagsdrakt fra Erling Braut Haaland
  • Signert landslagsdrakt fra Norges fotballlag, herrer
  • Signert landslagsdrakt fra Norges fotballlag, damer
  • «Rude Boy’s - Rythm» signert kryptokunstneren Trym Ruud

Tusen takk til Warholm, Haaland, Ruud, Høie og Landslagene som har bidratt med fantastiske auksjonsobjekter til saken vår, og en ekstra takk til Elkjøp og 00 Nation som har bidratt til å gjøre auksjonen mulig.