Et samarbeid av gull

Maya-smykket

Samarbeidet med Barnekreftforeningen startet i 2016, der Gullfunn var med å selge Barnekreftforeningens gullsløyfe i butikk.

– Både i 2016 og 2017 solgte vi gullsløyfen i butikk. Vi så ganske fort at dette var en sak våre kunder ønsket å støtte, så her kunne vi gjøre enda mer, sier Charlotte Kvasnes Dahl-Jørgensen, markedssjef i Gullfunn.

Året etter startet Gullfunn med å selge papirposen sin til 10 kr, hvorav pengene gikk uavkortet til Barnekreftforeningen.

– Vi var litt spente på hvordan dette initiativet ville bli tatt imot, men det viste seg at givergleden var og er stor blant våre kunder. Vi opplever faktisk til stadighet at flere ønsker å støtte med mer enn 10 kroner, sier Charlotte.

I 2020 samlet Gullfunn og deres kunder inn hele 718 225 kroner til Barnekreftforeningen.

– Det er takket være våre flinke ansatte, som snakker med hver eneste kunde om det å støtte Barnekreftforeningen, at vi har klart dette. Jeg er kjempestolt over innsatsen deres., forteller en engasjert markedssjef.

Målet vårt for 2021 er å samle inn 1 million kroner, så vi venter i spenning på hva tallene vil vise mot slutten av året.

Charlotte Kvasnes Dahl-Jørgensen, markedssjef i Gullfunn

Maya-smykket

Under årets barnekreftmåned ble Maya-smykket lansert. Maya var 11 år gammel da hun fikk diagnosen leukemi, og takket være forskning er Maya i dag en frisk og livsglad jente. Ved kjøp av smykket går 50 kr direkte til Barnekreftforeningen, som gir håp til barn som Maya.

– Gullfunn er stolt av samarbeidet vi har med Barnekreftforeningen, og det er på grunn av barn som Maya at vi gjør dette.  Målet vårt i år er å samle inn 1 million kroner, så vi venter i spenning på hva tallene vil vise mot slutten av året, sier Charlotte spent.

Løp for meg

For fjerde året på rad arrangerte Barnekreftforeningen vår aktive innsamlingsaksjon Løp for meg. Nytt av året var at vi inviterte bedrifter til å bli med å løpe for barn og ungdom med kreft. Og dette ønsket Gullfunn å bli med på.

Gullfunn-ansatte over hele landet ble dermed oppmuntret til å løpe for saken gjennom september. Bedriften på sin side lovet å gi 200 kroner per ansatt som meldte seg på Løp for meg. Noen løp hver for seg, mens andre butikker laget felles løpsaktiviteter.

Charlotte var sammen med flere ansatte med på Barnekreftforeningens Løp for meg.

Som om ikke det var nok bidro også Gullfunn med å spre informasjon om Løp for meg i sine kanaler, i tillegg til å stille med flotte premier underveis i løpsperioden.

– Det er ikke gull alt som glimrer, sier næringslivsansvarlig Camilla Korsæth Reinhartsen. Men, vi har virkelig skutt gullfuglen med Gullfunn som samarbeidspartner, sier hun med et glimt i øyet.