Jakob skal løpe for barnekreftsaken - skal du?

Jakob Ingebrigtsen løper for barnekreftsaken

Konseptet kan tilpasses små og store bedrifter, idrettslag, skoler eller syklubber - og du kan gå, løpe eller sykle. I år er det til og med noen som rir!

Vi dundrer løs over hele landet - og uansett hvor og hvordan du velger å delta, er engasjementet ditt like viktig for barnekreftsaken!

Over 70 løp

Barnekreftforeningens Daniel Faldmo har ansvaret for å tilrettelegge for de over 70 (til nå!) “Løp for meg” som er planlagt i løpet av september. Han er opptatt av at terskelen ikke skal være høy, verken for arrangement eller deltakelse

“Løp for meg” skal være for alle.

Daniel Faldmo, Rådgiver aksjoner og events

- De største arrangementene har Barnekreftforeningens partnere i ryggen, men de fleste løpene er private. Det er rørende å se hvor mange som virkelig bretter opp ermene for barnekreftsaken. Ingen tvil om at vi bor i dugnadens hjemland!

Løp for meg, Sunniva

Blant ildsjelene er Susanne Mikkelsen, som arrangerer “Løp for meg, Sunniva” i Tysvær 22. september. Susannes datter er venninne med seks år gamle Sunniva, som fikk en kreftdiagnose sist vinter.

- Mange i Tysvær tenker mye på Sunniva og hennes familie. De ønsker å hjelpe, men vet ikke hvordan, sier Susanne. - “Løp for meg, Sunniva” skal vise familien at hele lokalsamfunnet bryr seg. Det er en konkret måte å vise omsorg på.

Susanne er overveldet over oppslutningen rundt arrangementet. Informasjon om løpet har blitt delt på en rekke Facebook-grupper, bedrifter stiller med blant annet saft, boller og kaker, og korpset bidrar med bord, benker og konsert - for å nevne noe.

Folk setter pris på å få lov til å hjelpe,  sier Susanne takknemlig. - Jeg håper vi i fellesskap kan gjøre dette til en årlig tradisjon!

Susanne Mikkelsen

Jakob Ingebrigtsen løper for barnekreftsaken

I tillegg til de mange private løpene, stiller flere store navn seg bak den viktige kampanjen. Et av høydepunktene finner sted den 11. september, når Jakob Ingebrigtsen kommer til Bislett stadion for å løpe til inntekt for barnekreftsaken. Arrangementet er åpent for alle som vil plukke opp noen tips fra den nyslåtte verdensmesteren og selv bidra med å løpe noen runder for en god sak på selveste Bislett.

SMB-løpet (Studentunionen mot barnekreft-løpet) har fått tillatelse av Bergen kommune til å ha start og målgang på Torgallmenningen, og når Stabæk møter Brann på Nadderud 17. september, vil 250 barn tilknyttet klubben løpe runder på stadion i pausen. Gullfunn arrangerer et internt løp, der de gir 30 kr per kilometer de ansatte løper, og Diplom-Is utfordrer sine ansatte til å ta beina fatt for en viktig sak. De gir  ikke bare penger til barnekreftsaken, men også én is per tilbakelagte kilometer til landets barnekreftavdelinger.

Bli med på Løp for meg 2023!

Hvis du ønsker å støtte barnekreftsaken ved å delta i et “Løp for meg”, kan du se oversikten over planlagte arrangementer nedenfor.
Finner du ikke noe i nærheten, er det slett ikke vanskelig å arrangere et løp selv. Gjennom ditt engasjement er du med på å bekjempe barnekreft!