Løp for meg med ny innsamlingsrekord i 2022!

Løp for meg Riksen

Arrangører og deltakere i 2022 har samlet inn utrolige 2,1 millioner kroner til barnekreftsaken – en dobling av fjorårets resultat! Hurra!!! – dere er helt rå!

sier en begeistret Trine Nicolaysen, daglig leder i Barnekreftforeningen

I tillegg til innsamlede midler har dere skapt verdifull blest om barn og unge med kreft. Helt gull!

Vi i Barnekreftforeningen har med stor iver og glede fulgt med på de 74 lokale innsamlingsløpene som idrettslag, skoler, barnehager, grendelag, privatpersoner og bedrifter i hele Norge har arrangert i årets Løp for meg 2022.

Løpsarrangementene gjør sterkt inntrykk

Alle innsamlings-løpene og historiene bak gjør sterkt inntrykk på oss. Her er noen eksempler til inspirasjon:

Det er rørende å høre om Amund som gledet seg til å begynne i 1. klasse ved Namdaleid skole denne høsten. I stedet måtte han starte på sykehusskolen ved St. Olav, da han ble diagnostisert med leukemi bare noen dager før skolestart. Lokale krefter arrangerte Løp for meg ved skolen hans for å støtte Amund og andre barn som kjemper mot barnekreft.

Flere har arrangert minneløp for barn som dessverre er mistet, men som ønsker å bidra til livsviktig forskning på barnekreft.

Tre mødre på Osterøy utenfor Bergen har vært gjennom tøffe år med hvert sitt kreftsyke barn. De startet i det små med en Facebook-innsamling for å engasjere familie og venner. Plutselig tok det helt av da mange i lokalsamfunnet inkludert bedrifter ville være med på Løp for meg Osterøy. Det ble en folkefest som innbyggerne sent vil glemme. De håper det blir en årlig tradisjon!

To gutter, et sted i Oslo, var på nesten samme alder. De ble diagnostisert med samme sjeldne kreftform på samme sted i kroppen, til samme tid og bor i samme gate - det er nesten ikke til å tro. Foreldrene arrangerte Løp for meg i nabolaget.

Wow!

Vi blir rørt av å se så mange engasjerte mennesker som brenner for barnekreftsaken! Vi er imponert over stå-på-viljen og alt arbeidet som har blitt lagt ned. Det er så flott å se at engasjementet smitter over på familie, venner og lokalsamfunnet.

Vi er ydmyke og takknemlige over at dere har valgt oss som hjertesak! Uten alle dere hadde ikke Løp for meg vært mulig.

Ingrid Våset, digital kommunikasjonsrådgiver i Barnekreftforeningen

Bedrifter til inspirasjon

I år har vi merket en økt interesse fra bedrifter som søker veldedige formål som engasjerer de ansatte. Det har vært så gøy å se hvor engasjerte og kreative ansatte har vært for å bidra til barnekreftsaken gjennom Løp for meg.

Noen har gått, noen har løpt inn is til barna på sykehus, noen har donert antall kroner per km. Noen bedrifter har til og med løpt rundt til sine samarbeidspartnere for å samle inn penger på vegne av oss. Fantastisk! Det gleder oss å høre at mange av løpeturene aldri hadde skjedd om det ikke var for Løp for meg! Hva er vel mer motiverende enn trening med mening! Tusen takk for at dere er med på laget og støtter barnekreftsaken: Instabank, Lenovo, It-verket, Bauhaus, Vitamin Well, Espresso House, Diplom-Is, Dips, RSM, Ellas Kitchen og Kristiansand Havn.

Håper vi sees i 2023

Nok en gang tusen, tusen takk til alle som har arrangert, deltatt eller på en eller annen måte har bidratt i årets Løp for meg. For en fantastisk innsats! Dere gjør en utrolig viktig jobb, og sammen kan vi komme et steg nærmere målet om at ingen barn skal dø av kreft!

Vi gleder oss allerede til neste års Løp for meg. Håper vi sees i september 2023!