Løp "Olympiske leker" for Barnekreftforeningen, nå har han skrevet bok

Henrik Singsdal på vei mot fjellet

Hver kilometer til støtte for Barnekreftforeningen
Som et hvilket som helst annet OL var det selvfølgelig daglige OL-sendinger fra fjellet. Henrik oppdaterte venner og følgere på Facebook. Den femte dagen i Henriks OL, tullet han på morgensendingen sin, med at han prøvde å være en 24-timers utøver under OL. Men at det ble vanskelig med fulltidsjobb ved siden av. Han tullet med at han hadde prøvd å skaffe seg en sponsor, men at alle hadde sagt nei.

– En av mine beste kompiser som fulgte sendingen, sendte meg plutselig en melding der det sto at han ville donere tre kroner til Barnekreftforeningen per kilometer jeg gikk under OL. Barnekreft er noe som berører oss alle.

Dette ble starten på innsamlingsaksjonen til Barnekreftforeningen.
Hver kilometer han gikk, skulle være til støtte for familier som er rammet av barnekreft.

Turen til Henrik ble stadig lengre, i takt med støtten som kom inn. Tilsammen gikk han over 270 kilometer og 18 000 høydemeter. De resulterte i elleville 273 461 kroner.

– Jeg tør ikke å tenke på hvor langt jeg hadde gått hvis jeg ikke hadde jobba fra 8–15, sier Henrik og smiler.

Henrik nyter den flotte utsikten fra fjelltoppen.

Responsen ble rett og slett ekstrem
Både kjente og ukjente engasjerte seg stort for Henriks hjemmelagde OL. Henrik innrømmer at det var lettere å komme seg opp i fjellet med verdens beste heiagjeng i ryggen.

"Jeg fikk utallige meldinger, og etter at media heiv seg på, sto telefonen min nesten ikke stille. Jeg har aldri før opplevd maken til hyllest og engasjement."

Henrik Singsdal

Det som startet som mitt OL, ble etter hvert alle sitt OL.

Skrev bok da OL-ilden sluknet
Henrik følte seg ikke ferdig med OL, da han slukket OL-ilden. Han ville gjøre noe mer, han ville samle inn enda mer til Barnekreftforeningen.

– Det var så mange aspekter med OL-et som jeg ville få ut, så nå har jeg skrevet bok.

Den handler om tanker, opplevelser og følelser underveis, og hvordan han opplevde å stå i en slik positiv storm. Henriks bok er nå ute, og han er meget fornøyd med resultatet.

For hver bok han selger gir han 50 kroner til Barnekreftforeningen.

Henriks bok: Olympiske eventyr

– Det er bare å ta kontakt med meg, om du ønsker å kjøpe ei bok, sier Henrik, som har som mål å få inn 15 000 kroner til Barnekreftforeningen via boksalget.

Ville gjort det igjen
Når Henrik får spørsmål om han ville gjort noe lignende igjen, nøler han ikke med å svare.

– Absolutt! Men neste gang vil jeg tenke enda større. Denne opplevelsen har satt dype spor i meg og jeg tenker på det hver eneste dag. Jeg ser ingen grunn til å stoppe når jeg ser hva det gjør med meg.

Henrik vet foreløpig ikke når neste prosjekt blir, men det eneste han vet sikkert, er at det er Barnekreftforeningen det skal samles penger til.

– Jeg støtter Aksel Lund Svindal i det han sier, «Bli med å støtte de virkelige heltene der ute!». Det vil jeg gjøre i mange år fremover.