Samling for foreldre og søsken som har mistet et barn

Sorgsamling 2021 Sorgsamling 2021

Samlingen er både for foreldre og søsken, og for foreldre som har mistet sitt eneste barn i løpet av de 3 siste årene. De som har mistet for mer enn 3 år siden og som ikke har deltatt på sorgsamling før, er også velkommen til å søke. Program for sorgsamlingen blir laget i samarbeid med psykologspesialist ved Klinikk for Krisepsykologi i Bergen.

Vi tilbyr en kombinasjon av seminar, samtalegrupper, aktiviteter, rekreasjon i samvær med andre i samme situasjon. Vårt ønske er at alle skal få et godt grunnlag til å mestre livet videre med god hjelp fra erfarne likepersoner og fagfolk – og unge frivillige.

Det veksles mellom samlinger i plenum og samtaler i mindre grupper for foreldrene. Søsken samles i samtalegrupper som settes sammen etter alder. Det blir et eget opplegg for ungdom, og om kveldene blir det tilrettelagte aktiviteter til disse.

Vi oppfordrer sterkt til å ta med tenåringer. Av erfaring vet
vi at ungdom kan være vanskelige å få med seg, men tidligere tilbakemeldinger viser at de har stort utbytte av å delta og få møte andre som har det «akkurat som meg».

Les mer om tema for samlingen og priser ved å laste ned invitasjonen.

Påmelding finner du i invitasjonen, eller du kan klikke her

Bli medlem

Vi er her for deg som er i familie til et barn rammet av kreft! Ved å bli medlem hos oss, vil vi gi deg støtte og tilbud. Ønsker du bare å støtte oss, må du velge et støttemedlemskap. Takk til alle som er med og støtter!

Om bedriften
Om kontaktpersonen