Gullgutta skal sykle Norge på langs og gjennom 11 fylker, for å støtte Barnekreftforeningen

Sykkelaksjonen 2021

Den strabasiøse innsamlingsturen starter med et solorekordforsøk; Øystein Dahl, skal sykle fra Lindesnes til Nordkapp. I motsatt retning vil Simen Holevik prøve seg på en verdensrekord, ved å løpe strekningen på bare 30 dager! Etter dette vil åtte syklister sykle gjennom 11 fylker i Norge. Sammen skal gutta få til rekordinnsamling til inntekt for barn og ungdom med kreft.

Chris Thomas Johansen, produsent for Sykkelaksjonen 2021, forteller at de i fjor lykkes med å samle inn 1,2 millioner kroner.

– I år er målet å doble dette beløpet, sier en entusiastisk Johansen.

Livesendinger og folkefest
Hele turen skal dekkes med livesendinger som vil dokumentere rekorder, stunts, aktiviteter, innsamlinger og den vakre naturen. Sendingene vil nå ut til hele Norges befolkning, og ha fokus rundt historier, konserter, naturperler og publikum.

Det vil bli en skikkelig folkefest på veien!

Chris Thomas Johansen, produsent for Sykkelaksjonen.

Gutta kan til en hver tid følges via Racetracking. Link kommer. Barnekreftforeningen kommer også til å lenke til deres livesendinger. Der kan du kan følge guttas innsamlingstur, og bli med på sykkelfesten! Sendingene vil også være tilgjengelige via Facebook, og på sidene til lokale aviser rundt om i landet.

Foreløpig kan du lese mer om aksjonen på deres Facebookside, Sykkelaksjonen 2021.

Vi håper dere blir med å heie på gullgutta!

NB! Sykkelaksjonen ønsker seg historier til sendingene sine. Er du forsker, har du, eller har hatt kreft som barn og ønsker å fortelle din historie. Ta kontakt med Chris Thomas Johansen på telefon 45 40 19 32, eller skriv en e-post til [email protected]