Team Rynkeby overrekker over 14 millioner til forskning på barnekreft!

Team Rynkeby og kapteiner

Etter to år med pandemi kunne endelig Team Rynkeby sykle til Paris igjen.

- Fantastiske folk, fantastisk sak og fantastisk godt å kunne sykle sydover etter to år med pandemi og sykling i Norge. Årets tur til Paris ble en god opplevelse til tross for noen utfordringer med covid underveis, forteller Baltzersen.

- Medlemmene som deltar, har ulike motiver for å være med. Noen har barn selv som har vært eller er syk, andre kjenner noen som er berørt, men felles for alle, er at vi er med fordi vi ønsker å gjøre noe godt for andre. Team Rynkeby er sykkellaget der syklister blir ildssjeler og ildsjeler blir syklister, forteller Kenneth

Uten disse ildsjelene hadde vi ikke kunnet støtte alle de flotte forskningsprosjektene vi gjør i dag, forteller Nicolaysen.

En formidabel innsats

I månedene før den store sykkelbragden har deltagerne gjennom utallige kreative måter samlet inn pengene som i dag ble overrakt til Barnekreftforeningen.

Pengene går til forskning

Deltagerne jobber hele året med å samle inn midler fra sponsorer og givere. De engasjerer skoler over hele landet med skoleløp, og gjør en enorm innsats for å bidra i kampen mot barnekreft. Alle pengene som samles inn, går til forskning på barnekreft. Team Rynkeby er representert i en rekke europeiske land. Til sammen utgjør lagene verdens største veldedighetsprosjekt på to hjul.

Takket være Team Rynkeby har Barnekreftforeningen årlig kunnet gi betydelige midler til nye forskningsprosjekter. Den 1. september lyste Barnekreftforeningen ut årets forskningsmidler og håper det vil komme mange gode søknader som kan gi håp til barn og ungdom med kreft.

Bidraget på 14,1 millioner kroner vil ta oss et stort skritt nærmere målet vårt om at ingen barn skal dø av kreft, avslutter Trine Nicolaysen takknemlig.