Team Rynkeby gjorde det igjen – syklet til Paris for barnekreftssaken!

Team Rynkeby sykler inn til Paris
  • Å være med på Team Rynkeby er fantastisk, givende og eventyrlig!
  • Jeg gledet meg som en unge på forhånd, og det var helt rått å sykle inn til Paris.
  • Det var en sykt bra tur! Så mange fine folk. Laget og serviceteamet var helt supert, forteller en av årets syklister.

I jubileumsåret samlet Team Rynkeby inn fantastiske 14,4 millioner kroner til forskning på barnekreft! Wow! Gratulerer!

10-års jubileum

Det er utrolig nok 10 år siden Team Rynkeby syklet Oslo-Paris for første gang i 2013, forteller Kenneth Baltzersen, Country Manager for Team Rynkeby. - Da var vi kun syv syklister som tok turen til Paris.

I år var vi 270 syklister og 70 personer i serviceteamet fordelt på 9 lokale lag fra hele Norge. Så, mye har skjedd på 10 år!

Kenneth Baltzersen, Country Manager Team Rynkeby

Det utroligste kan skje på en sykkeltur til Paris

Det har vært veldig god stemning og fantastisk vær hele veien inn til Paris, forteller Kenneth Baltzersen. Vi har heldigvis vært forskånet for skader, bortsett fra noen små uhell. Noe må man jo regne med. Men det aller hyggeligste, var da to av deltakerne fant hverandre på toppen av Mur de Huy i Belgia. Og ble kjærester!

Høydepunktet skjer i starten av juli, når de gule syklistene og støtteapparatet ruller ut fra Oslo på en nidagers og eventyrlig reise til Paris.

Forskning er svaret

Barnekreftforeningen har som mål at alle barn skal overleve kreft og få et godt liv med minst mulig seneffekter etter tøff behandling. Derfor er forskning det viktigste hjelpemiddelet vi har. Alle midlene som kommer inn fra Team Rynkeby går uavkortet til barnekreftforskning.

Uten den innsatsen dere ildsjeler legger ned for den gode saken vår, hadde det ikke vært mulig å støtte alle forskningsprosjektene som vi gjør i dag.

Trine Nicolaysen, Generalsekretær Barnekreftforenigen

Sykkelaksjonen

Det var enormt spennende å følge Sykkelaksjonens rekordforsøk fra Nordkapp til Lindesnes. Like imponerende var alle de kreative måtene de samlet inn penger til forskning på barnekreft.

Vi er utrolig takknemlige for den imponerende innsatsen og engasjementet til gjengen i Sykkelaksjonen!

Trine Nicolaysen

Gave

Med din gave, gir du barn og familier som er rammet av kreft, håp i en vanskelig tid. Sammen skal vi finne bedre behandlingsmetoder, slik at flere barn får et godt liv etter behandling. Tusen takk!

Om gaven
Om deg