Slo alle innsamlingsrekorder

Overrekkelse av midler til forskning på Fornebu 2021

Sigurd Sollien var kveldens konferansier. Han har vært med Team Rynkeby siden 2014, da han selv syklet til Paris; dit turen vanligvis går.

Sigurd kunne røpe at Team Rynkeby i Norge til sammen har klart å samle inn hele 63 millioner kroner til forskning på barnekreft siden de startet opp sykkelprosjektet i 2014. Og i år har de slått innsamlingsrekorden.

Kenneth Baltzersen, Country Manager for de ti lagene, loset alle gjennom årets bragd. Han forteller at han er svært stolt av årets deltagere, og ikke minst det de har fått til.

Under overrekkelsen meddelte han at turen i år har vært den beste sykkelopplevelsen Team Rynkeby noen sinne har hatt.

"Det har vært fantastiske sykkelopplevelser, vi har syklet opp mange høydemeter, og hatt tøffe utfordringer som følger med når man skal sykle i det ganske land i både sol, vind, og uvær"

Kenneth Baltzersen, Country Manager i Team Rynkeby God Morgon.

Kenneth forstod tidlig at turen ikke kom til å gå til Paris. Dermed begynte han å legge en plan B - det ble også den turen som ble satt ut i livet.

280 syklister fordelt på ti lag, syklet fra ti ulike destinasjoner inn til Trondheim i sommer. I tillegg har 54 skoler i Norge deltatt på skoleløp som også har vært en betydelig faktor for årets innsamlede beløp.

Ny innsamlingsrekord

– Spenn setebeltene, vi skal opp og nikke, sa Kenneth lurt, mens applausen runget i salen.

Alle lagkapteinene på Team Rynkeby God Morgon samlet på Fornebu, med Sigurd Sollien, daglig leder, Trine Nicolaysen, og Country Manager, Kenneth Batlzersen i spissen.

Gleden var til å ta og føle på da den engasjerte laglederen avslørte at syklistene har samlet inn svimlende 14, 7 millioner kroner i 2021!

– Vi har syklet i sol, vi har syklet i regn, og vi har hatt noen fantastiske opplevelser forteller Kenneth til forsamlingen.

– De aller fleste kom seg velberget til Trondheim, men dessverre hadde vi en stygg ulykke med Team Rynkeby Artic da 11 syklister falt i bakken, og 8 måtte på sykehus.

Kenneth betrygget forsamlingen med å dele at alle som ble innlagt nå er ute igjen. Han kunne fortelle at noen fremdeles jobber med å komme seg etter ulike brudd, men at syklistene til tross for skader stilte med krykker og bandasjer i Trondheim for å få med seg målgangen. Det var sterkt å se, avsluttet Kenneth.

Barnekreftforeningen er imponert
Det var en imponert og rørt daglig leder, som takket Team Rynkeby for den store Bragden. Trine Nicolaysen delte med syklistene at det er Team Rynkeby som er Barnekreftforeningens største og viktigste samarbeidspartner. Vi kunne ikke vært dem foruten, avsluttet hun.

"Sammen med dere i Team Rynkeby har vi gjort Norge til et bedre land å forske på Barnekreft i. De siste fire årene har Barnekreftforeningen delt ut 120 millioner til forskning på Barnekreft, noe vi ikke hadde klart uten Team Rynkeby".

Trine Nicolaysen, daglig leder i Barnekreftforeningen.

Kenneth avsluttet med at han har store ambisjoner for neste år, og at han allerede har satt seg store mål.

– For det første er målet for 2022 å få med 100 skoler. Skolene gjør en fantastisk jobb og har så mange kreative løsninger, sa Kenneth entusiastisk.

Paris i 2022

– Fredag 8. juli 2022 går turen til Paris, delte Kenneth gledelig.

Han kunne fortelle at det allerede er over 355 søkere som har fått ja til å bli med neste år, og at jakten på støttespillere og sponsorer er godt i gang.

Vi i Barnekreftforeningen ønsker ildsjelene i Team Rynkeby God Morgon lykke til, og takker nok en gang for fremragende innsats med innsamlingsarbeidet i 2021.