Nå er de klare for avreise

Team Rynkeby Team Rynkeby

De norske lagene har til sammen samlet inn over 50 millioner kroner til barnekreftsaken siden de startet i 2014. Hittil i år har de allerede rundet 11 millioner kroner!

Viktige bidrag til forskning
Team Rynkeby er uten tvil Barnekreftforeningens største samarbeidspartner. Deltagerne jobber hele året med å samle inn midler fra sponsorer og givere. De engasjerer skoler over hele landet med skoleløp, og gjør en enorm innsats for å bidra i kampen mot barnekreft. Alle pengene som samles inn, går til forskning.

"Innsatsen som Team Rynkeby gjør for Barnekreftforeningen er uvurderlig. De siste fire årene har det blitt betydelig flere midler for forskere å søke på, og støtten fra Team Rynkeby er av vesentlig betydning".

Daglig leder i Barnekreftforeningen, Trine Nicolaysen.

I år sykler 10 dedikerte lag med til sammen 270 deltagere Norge rundt. Etter 100 mil på sykkel skal alle lagene trille samtidig inn på torget i Trondheim 17.juli kl 16.00.

Lagene starter fra ulike destinasjoner som Stavanger, Haugesund, Grimstad, Oslo, Halden, Narvik, Bødø, Gjøvik, Bergen og Drammen.

På turen skal lagene sykle innom mange av Norges kommuner, byer og mindre tettsteder. Det blir besøk på lokale sykehus og møter med ordførere. Vi håper så mange som mulig blir med å heie på dem. Du kan følge lagene her

Ønsker du å heie dem av gårde?
Her ser du avreise for hvert av lagene

• Team Artic, 11. jul kl 07:30 fra Hotel Svolvær, Svolvær
  • Team Innlandet, 10. jul kl 09:00 fra Solbrua gjestegård, Skarnes
  • Team Haugaland, 9 jul kl 14:00 fra Rådhusplassen, Haugesund
  • Team Salten, 10.jul kl 10:00 fra City Nord, Bodø
  • Team Rogaland, 10. jul kl 07:30, Solbak
  • Team Østfold, 8. jul kl 10:00 fra Fredriksten festning, Halden
  • Team Oslo, 9.jul kl 08:00 fra Frognerparken, Oslo
  • Team Vestland, 09:jul kl 8:30  fra Haukeland sykehus
  • Team Agder, 10.jul fra Sørlandet sykehus, Kristiansand
  • Team Buskerud Østfold, 9. jul kl 08:00 fra Frognerparken Oslo

Les mer om Team Rynkeby her
Følg dem på Facebook

Se filmen fra 2020

Gave

Ved å gi en gave, gir du barn og familier rammet av kreft, gylne øyeblikk og hjelp i en sårbar og vanskelig tid. Sammen skal vi finne bedre behandlingsmetoder og kommer nærmere drømmen om at alle barn skal overleve kreft. Tusen takk!

Om gaven
Om deg