- Ikke bare for gamere

Barnekreftforeningen inviterer til en 12-timers stream sammen med Elkjøp og 00Nation

– Vi er glade for at vi kan bidra til en så god sak for vår samarbeidspartner, og håper mange vil delta for å ha det moro. Men vi understreker, dette eventet er forbeholdt alle, ikke kun for hardnakkede gamers, sier Elkjøps nye administrerende direktør, Trygve Hillesland, om streamingeventet som kommer til å inneholde donasjoner, auksjon, konkurranser og premier.

Barnekreftforeningen er overveldet av støtten fra sine samarbeidspartnere og forteller om hvor mye dette har å si for arbeidet videre.

- Det er avgjørende for oss å ha samarbeidspartnere som tar initiativ til å utvikle nye og spennende måter å bidra på, initiativ som alle får glede og nytte av. Elkjøp og 00Nation er slike partnere, og vi er både stolte og glade over engasjementet de viser for saken vår, sier Trine Nicolaysen, daglig leder i Barnekreftforeningen.

Videre forteller hun at det 1. september i år ble lyst ut 25 millioner kroner til forskning på barnekreft.
- Det er takket være samarbeidspartnere som Elkjøp og 00Nation at vi har blitt en så betydelig bidragsyter til forskning på barnekreft – og at vi hver dag kommer nærmere målet om at ingen barn skal dø av kreft, sier Nicolaysen.

Bli med og game med de «store»

I den kommende streamen hvor det uten tvil skal spilles, kommer det flere innslag underveis og navn som Aslak Maurstad og Endretta dukker opp.

00Nation stiller opp med spillere og talenter fra klubben og inviterer til selve streamen i egne lokaler.

- Vi er enormt glade for å kunne være med å bidra med vårt til en så flott og viktig sak – sammen med Barnekreftforeningen og Elkjøp. De fleste av oss har kjent på hvor viktig gaming har vært i en tid med sosial nedstenging og global pandemi. Det hele blekner i forhold til de kampene som mange barn gjør i isolasjon over lengre opphold på sykehus, og hvis vi kan bidra til å gjøre disse oppholdene litt bedre, er det ikke annet enn en suksess, sier Steffen Willumsen, Kommersiell leder i 00Nation.

Vil du løpe i Karsten Warholm sine sko?

Det kan du. I tillegg til å delta på streamen, i konkurranser og få underholdning, vil det også være muligheter for å by på Barnekreftforeningens Gullauksjon, og her er en av auksjonspremiene signerte sko fra sprinteren selv, som han gledelig gir bort til inntekt for saken. I tillegg doneres det signerte landslagsdrakter fra Warholm.

Elkjøp-sjefen lover gode premier som forventes å bli veldig populære, samt hyggelige overraskelser og gjester underveis.

- Vi har bokstavelig talt veldig sporty partnere med på laget, og sleggekaster Eivind Henriksen auksjonerer også bort en treningstime for de som tør, sier Hillesland.

Den internasjonale barnekreftsmåneden

I hele september, som er den internasjonale Barnekreftsmåneden, har Elkjøp tilbudt gullsløyfe-pins i alle butikker til de som ønsker dette. Elektronikkjeden er glade for at de kan ha et gjensidig samarbeid som bidrar til det viktige arbeidet rundt forskning på kreftsykdom.

I det pågående samarbeidet med Barnekreftforeningen har Elkjøp gjennom Elkjøpfondet, også fått gleden av å bidra med produkter til kreftsyke barn som har vært isolert over lengre tid på sykehus.

- Digitalt utenforskap kan komme i flere former, og det å ikke ha tilgang på teknologi som andre på samme alder har, kan gjøre at man føler seg utenfor, sier Hillesland.