Da vi startet elevbedriften ble vi enige om at vi ville gjøre noe godt for andre

Fra venstre, Tuva Iversen, Sara Stunes, Anne Guro Nordli og Nathalie på Kirkenes videregående da de vant prisen for beste markedsføring.

– Arbeidet Barnekreftforeningen gjør, traff oss veldig. Kreft hos et barn er noe som i stor grad går ut over familien, men også klassekamerater. Dette gjorde at vi bestemte oss for at vi ville samarbeide med Barnekreftforeningen, forteller en av gründerne til Barnekreftforeningen.

Anne Guro Norli forteller at de spurte venner og familie om tips til hva de kunne gjøre, og syns det å lage stearinlys var en spennende idé å bygge videre på.

"Alle lysene er håndlaget fra gjenbrukt stearin som vi har fått av lokale bedrifter og lokalbefolkningen. 15% av alle inntekter fra salget av disse går til Barnekreftforeningen".

Anne Guro Nordli

Deltar i flere mesterskap

Jentene i ReBurn vant førsteplass i Finnmarksmesterskapet (FM) innen markedsføring, og 29. April skal de delta i Norgesmesterskap om markedsføringsprisen, noe de gleder seg veldig til.

– Salget har gått veldig bra, og vi har fått god respons fra kjøpere. I tillegg så er det mange som er glade for at de kan gi sine nedbrente stearinlys til oss, slik at det blir til et nytt lys, forteller Anne Guro.

Jentene håper de kan øke salget og salgsområdet fremover slik at de også kan begynne å sende varer.

Vi ønsker dem lykke til i NM og takker for støtten til Barnekreftforeningen.

Sjekk ut Facebook siden til ReBurn her

Går du på skole eller jobber i barnehage og ønsker å samarbeide med oss?
Kontakt oss og les mer her.