Med hele Norge på laget i kampen mot barnekreft

FotballtrøyeFredag på Radiumhospitalet

FotballtrøyeFredag engasjerer!

Flere tusen har delt sine #fotballtrøyefredag-øyeblikk i sosiale medier, og engasjementet rundt årets FotballtrøyeFredag har vært overveldende. Med oss på laget hadde vi alt fra enkeltpersoner, familier, store og små bedrifter, sykehusavdelinger, ulike medier, barnehager, skoler, ulike idrettslag, supporterklubber, fotballklubber -og forbund, til russegjenger og dyr.

Godt støttet av det vi mener må være Norges fineste og viktigste lag har vi i år klart å samle inn over 2,3 millioner kroner, i tillegg til å rette et stort og viktig fokus mot barnekreftsaken. Takket være alle som har engasjert seg i -og støttet opp under årets FotballtrøyeFredag kommer vi nærmere målet om at ingen barn skal dø av kreft - og vi kan fortsette å jobbe for ett bedre behandlingstilbud for barn og unge med kreft og deres familier.

Det har vært rørende å se det fantastiske engasjementet og den enorme støtten og spredningen av årets FotballtrøyeFredag!

Camilla Korsæth Reinhartsen, næringslivsansvarlig og prosjektansvarlig i Barnekreftforeningen

- Folk har opprettet trøye-auksjoner og ulike innsamlinger, bedrifter har oppmuntret ansatte til å møte i favorittrøye på jobb, sykehusavdelinger har markert dagen med inneliggende pasienter og næringslivet har oppmuntret og utfordret hverandre til å bidra, fortsetter Reinhartsen.

Barn har mye de skal oppleve

De har drømmer, tanker og planer for fremtiden. Barn med kreft drømmer også om fotball - om treninger som skal gjennomføres og kamper som skal spilles med resten av laget. Fra sofaen og sykesengen ser de kamper med favorittlaget og spiller FIFA med venner når formen tillater det. FotballtrøyeFredag er en fin anledning til å invitere hele Norge med i kampen mot barnekreft, og til å spre det viktige budskapet vårt. Slik at barn og unge med kreft skal få den fremtiden de fortjener.

Tusen takk til alle som var med på laget under årets FotballtrøyeFredag! Vi gleder oss allerede til neste år og det som nå vil bli en årlig kampdag første fredagen i mai. Vil du lese mer om konseptet kan du gjøre det her.

En ekstra takk til vår samarbeidspartner Elkjøp Norge, Schibsted Partnerstudio, XXL, JYSK, Norges Fotballforbund, Arsenal Norway, Strømsgodset Toppfotball, Supporterunionen, Thon Hotels, BAMA, Meta, TV2 og Norsk Supporterallianse - for ekstra innsats under årets FotballtrøyeFredag

FotballtrøyeFredag-2

Dette er en anonym gave, du binder deg ikke til noen ting!
Om bedriften
Om kontaktpersonen