Truls er ildsjel for barnekreftsaken

Trusl Bang Elkjøp

Truls Bang er en av mange ildsjeler som legger ned en imponerende innsats for barn og unge med kreft. Vi i Barnekreftforeningen er utrolig takknemlig for at det finnes så fine folk som jobber frivillig for barnekreftsaken. Men hvor kommer hans store engasjement fra?

- Etter at Elkjøp introduserte meg for Fotballtrøyefredag, kom tankene om hvordan det ville vært om et av mine barn fikk kreft. Jeg synes det er vanskelig å se barn som ikke har det bra, og et barn som må kjempe for livet er enda verre, sier Truls. Da er viktig å ha noen å støtte seg på som familie, venner og Barnekreftforeningen.

Fotballtrøyefredag og fotballtrøyeauksjon

Da vi ble oppfordret til å ta på oss fotballtrøyer og ta et lagbilde for å støtte denne viktige saken, tenkte jeg at det må da være mulig å gjøre noe mer for barn og unge med kreft.

Truls Bang

Tanken om at det hadde vært kult å auksjonere bort noen lokale fotballtrøyer kom ganske raskt og like fort gikk det fra å være snakk om lokale trøyer til å bli nasjonale trøyer.

Engasjementet på topp hos Elkjøp Sortland

Stort engasjement

- Jeg må si at viljen til å bidra i kampen mot barnekreft er STOR! Jeg har snakket med mange mennesker rundt om i landet vårt som ønsker å bidra. Det er alt fra fotballspillere, deres livspartnere, supportere til stort sett alle fotballklubbene har vært svært positive til saken.

Til inspirasjon for andre

- Barna mine er min største motivasjon. Jeg lar meg også motivere av tanken om at hvis jeg virkelig vil noe, så kan jeg det. Jeg tror mange som ønsker å bidra til noe, begrenser seg selv og sin egen fantasi. Det er viktig å huske på at alle monner drar. Alle bør spørre seg selv: hvordan kan JEG bidra og bestemme seg for å gjøre det.

- For noen er det å vippse 50 kroner, for andre er det kanskje å stille opp med en videohilsen. Noen kan stille opp med en signert fotballtrøye mens andre kjøper en signert fotballtrøye. Noen stiller opp på dugnad, noen lager konkurranser og noen deltar i konkurransene. Det er mange måter å bidra på, bare finn ut hva som passer for deg og gjør det.

Les mer om FotballtrøyeFredag og hvordan du kan bidra her